شنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۷ / ۱۸:۵۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۱۰۵۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

زیره سیاه، گیاهی با درآمد میلیونی زیر چتر حمایت دولت

مجری طرح ملی گیاهان دارویی با بیان این‌که زیره سیاه دارای ارزش افزوده بالایی بوده و می‌تواند جایگاه زعفران را اشغال کند، گفت: خراسان‌جنوبی قطب زعفران، زیره سیاه، زرشک، عناب و آنغوزه بوده و ملاک اصلی برای حمایت است.

حسین زینلی، امروز ۱۹ آبان، در حاشیه بازدید از کارخانه بسته‌بندی و فراوری زعفران در قاین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گسترش محصولات کم‌آب‌بر از اعتقادات ما است.
وی افزود: دولت در صدد است با حمایت‌های کشاورزان زنجیره تولید این محصولات را تکمیل و ارزش افزوده برای کشور ایجاد کند.
مجری طرح ملی گیاهان دارویی تصریح کرد: دولت حمایت‌هایی را در زمینه ارائه تسهیلات یارانه‌ای نهال به گیاهانی مانند زیره سیاه دارد، چون این گیاه کم آب بر و در معرض انقراض است.
زینلی با اشاره به این‌که در زمینه یارانه نهال‌ها مبالغ خوبی برای خراسان‌جنوبی، شمالی و رضوی در نظر گرفته شده است،افزود: گیاهان دارویی قطب‌بندی شده است.
وی تصریح کرد: خراسان‌جنوبی قطب زعفران، زیره سیاه، زرشک، عناب و آنغوزه بوده و ملاک اصلی برای حمایت است.
مجری طرح ملی گیاهان دارویی گفت: زعفران، زیره سیاه، زیره سبز، آنغوزه، زرشک، عناب و سنجد دارای مزیت اقتصادی و ارزش افزوده بالایی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.
زینلی با بیان این‌که زیره سیاه در هر هکتار ۱۵۰ میلیون تومان درآمد دارد، اظهار کرد: زیره سیاه دارای ارزش افزوده زیادی بوده و می‌تواند جایگاه زعفران را اشغال کند که لازم است حمایت شود.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با توجه به توافق انجام شده، به واحدهای ۱۰۰ تا ۲۰۰ متری نیز برای گیاهان دارویی مجوز اعطا می‌شود در حالی که تا پیش از این تنها برای کارخانه مجوز داده می‌شد.
مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور با اشاره به راه‌اندازی پنجره خدمت در جهاد کشاورزی استان‌ها، یادآور شد: این پنجره خدمت، مشکلات کشاورزان را برطرف می‌کند.

(شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷) ۱۸:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها