شنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۱۰۲۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

توزیع بسته های مواد غذایی فروشگاه زنجیره ای رفاه با مشارکت یونیسف و همکاری سازمان هلال احمر برای اقشار نیازمند

فروشگاه زنجیره ای رفاه با همکاری یونیسف بسته های مواد غذایی که از طریق مشارکت مشتریان و تامین کننده های کالا تهیه شده به دست اقشار نیازمند کشور می رساند.

مسولیت اجتماعی بخشی از فعالیت های برندهای بزرگ و کوچک در همه ی دنیا محسوب می شود که رویکردی متفاوت از تبلیغات تجاری صرف دارد و درجوامع مختلف به اشکال و روش هایی متناسب با فرهنگ و نیاز آن جامعه اجرایی می شود و گاهی حتی جرقه ای برای جلب مشارکت های بزرگی است که مخاطبان متعددی را درسطح اجتماع دربر می گیرد.

در ایران نیز برخی مجموعه ها و شرکت های تجاری و حتی سازمان های دولتی در کنار اهداف درون سازمانی نسبت به موضوع مسئولیت اجتماعی بی تفاوت نبوده و گاهی ساختارهای خلاقانه ای از ترکیب تبلیغ و اطلاع رسانی و جلب مشارکت مخاطبان نیز دراین رابطه ارائه کرده اند.
کمپین برای مادران که این روزها توسط فروشگاه زنجیره های رفاه با مشارکت یونیسف و همکاری سازمان هلال احمر کشور شکل گرفته است درشرایط خاص اقتصادی حاکم بر جامعه و فشارهایی که اقشار آسیب پذیر را بیشتر تحت تاثیر خود قرار داده در حال اجرا است.

صبری، مدیرمارکتینگ فروشگاه های زنجیره ای رفاه در گفتگو با ام بی ای نیوز گفت: با توجه به اینکه اغلب کمپین هایی که طی یکسال و نیم گذشته اجرا کردیم رویکردی جایزه محور داشته تصمیم گرفتیم دراین مرحله به موضوع مسئولیت اجتماعی در کمپین مادران شیرده بپردازیم که با همکاری یونیسف و تایید این نهاد بین المللی در آبان ماه اجرایی شد که هدف از آن تامین سبد کالایی مغذی برای خانوارهای بی بضاعت و توزیع آن درمناطق محروم است. علت انتخاب نام مادران نیز برحسب اینکه مادران شیرده علاوه بر تامین غذای نوزادان خود، نسبت به تهیه ی غذا برای سایر کودکانشان اقدام می کنند، بوده است.

رفاه برای مادران

مدیرمارکتینگ فروشگاه رفاه درادامه گفت: دراین طرح که ازماه ها قبل با سازمان یونیسف مورد بررسی قرار گرفته بود مشتریان فروشکاه هنگام خرید با پیشنهاد تهیه ی کاغذهای مخصوص کمک به مبالغ یک هزار، دو هزار و پنج هزار تومانی می کنند که وجه مورد نظر مستقیما در حسابی که برای این منظور افتتاح شده واریز می شود و بر اساس این طرح هر مبلغی که جمع آوری شود فروشگاه نیز معادل آنرا در این حساب واریز کرده و سبد کالای مورد نظر که شامل اقلامی ازقبیل: شیر، روغن، عدس، ماکارنی، بیکسویت مادر، نودل و سوپ های آماده و... می باشد با همکاری انجمن داوطلبان هلال احمر به دست خانواده های نیازمند می رسد و لازم به ذکر است از این طرح فروشگاه هیچگونه سودی کسب نمی کند.

وی افزود: طی تفاهم نامه ای که حدود 4 ماه قبل با یونیسف امضا شد "کمپین برای مادران" که جامعه هدف آن مادران کم بضاعت است که البته تعدادشان هم کم نیست، طراحی و مراحل اولیه اجرای آن مورد تصویب قرار گرفت و کار اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی و برخی از بیلبوردهایمان که بعد از اکران کمپین فیلم "لس آنجلس- تهران" بوده است و همچنین در فضای داخل فروشگاه انجام شده و استقبال مخاطبان ما راشگفت زده کرد، چرا که حتی کسانی که خودشان مبالغ بسیار ناچیزی خرید داشتند، اقدام به تهیه ی بن کاغذهای با مبالغ مختلف کردند و بسته های مواد غذایی با مشارکت 9 برند برتر جهت تامین کالاها، در روستاها و مناطق محروم اطراف تهران توزیع شد.

او در مورد دلیل انتخاب این طرح در کمپین مسولیت اجتماعی رفاه گفت: راحت ترین کار این بود که مبلغی را جهت کمک در نظر می گرفتیم اما با اینطرح که البته تاکید شده "فقط برای هموطنان داخل کشور بوده و همکاری و نظارت یونیسف دلیلی بر اثبات این ادعا است"، نوعی روحیه ی مشارکت و همکاری مردم مورد تشویق قرار گرفته و این همکاری و مشارکت همانطور که اشاره شد آن هم در فضای اقتصادی حاکم بر جامعه، شگفتی ساز بوده و با توجه به حجم استقبال مشتریان فروشگاه احتمالا کار توزیع تا بهمن ماه ادامه یابد.

وی در دامه افزود: این جشنواره تا آخر آبان ماه اجرا می شود و طی 11 روز نخست 190 میلیون تومان از طریق مشارکت های مشتریان جمع آوری شده بود که بر اساس تعهد فروشگاه نیز همان مبلغ را اضافه کرده و پس از تهیه ی سبد کالاها با همکاری هلال احمر توزیع شده است.

(شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷) ۰۹:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها