سه شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۰۹۸۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

مشکلات تولید به نظام توزیع سرایت کرده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای حل مشکلات تولید که به نظام توزیع سرایت کرده است، چاره ای جز اجرای زنجیره از مزرعه تا سفره نداریم.

محمود حجتی در صبحانه کاری با اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران اظهار داشت: زنجیره تولید باید از مزرعه تا سفره باشد و تعاونی ها فقط می توانند در این مسیر پاسخگو باشند.
وی افزود: زمانی که دامداری در حد خودمصرفی بود، زنجیره تولید تعریف و اجرایی شد اما با افزایش دام نگرانی هایی برای فروش محصولات پیش آمد.

** سند توسعه تعاون را اجرا کنید
در ادامه این جلسه رئیس اتاق تعاون ایران گفت: برای تحقق سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد باید 65 درصد تولیدات کشاورزی توسط کشاورزان انجام شود.
بهمن عبداللهی افزود: یکی از برنامه ها برای توسعه بخش تعاون اجرای سند توسعه بخش تعاون است اما با وجود تاکیدهای رئیس جمهوری این امر محقق نمی شود.
وی گفت: براساس این سند باید 50 درصد اراضی قابل احیا در اختیار کشاورزان قرار بگیرد و 40 درصد توزیع تولیدات کشاورزی نیز توسط تعاونی ها انجام شود اما تاکنون این امر محقق نشده است.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت از تشکل و استفاده از پتانسیل آنها در تصمیم گیری ها خاطر نشان ساخت: وزارت جهاد کشاورزی باید از تعاونی های روستایی و تعاونی های تحت پوشش قانون تعاونی ها حمایت یکسان داشته باشد اما تا کنون این امر محقق نشده و تنها حمایت از تعاونی های روستایی در دستور کار وزارت جهادکشاورزی بوده است.
(سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷) ۰۹:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها