سه شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۵
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۰۹۷۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس اقتصاد

تحریم‌ها تأثیری بر اقتصاد کشور ندارد

رئیس اتاق ایران گفت: تحریم‌ها فقط می‌توانند سرعت حرکت در اقتصاد را کاهش دهند.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران با اشاره به آمادگی بخش خصوصی درباره تحریم‌ها، اظهار کرد: تحریم‌ها فقط می‌توانند سرعت حرکت در اقتصاد را کاهش دهند و اینکه بخواهیم همه مسائل و مشکلات را به تحریم‌ها نسبت دهیم تفکری اشتباه است.

رشد 11 درصدی بودجه عمومی دولت نسبت به سال گذشته

شافعی با بیان اینکه مشکلات بنیادی در اقتصاد، منوط به فقدان استراتژیک مدون در کشور است، تصریح کرد: تلاش شده بسیاری از ابزار‌های اقتصادی در کشور را مورد هدف قرار دهیم که البته باید اهداف آن مشخص شود.

رئیس اتاق ایران، با اشاره به طرح‌های نیمه تمام گفت: این طرح‌ها باید با همکاری بخش خصوصی انجام شود که البته مسائل و مشکلات بسیاری بر سر اشتراک بخش خصوصی و دولت وجود داشت که با تلاش‌های انجام شده و نگاه مثبت دولت، بسیاری از مشکلات پیش رو برداشته شده است.

شافعی، با بیان اینکه کمیته‌ای برای طرح‌های نیمه تمام در سطح کشور تشکیل شده است، تصریح کرد: با مشارکت بخش خصوصی و دولتی اقدامات جدیدی برای اجرای طرح‌های نیمه‌تمام برداشته شده است و امیدواریم توفیفات خوبی در این امر صورت گیرد.

این مقام مسئول، با تأکید بر اینکه مشکلات در طرح‌های نیمه تمام به حداقل رسیده است، تصریح کرد: دولت و بخش خصوصی این آمادگی را دارند که طرح‌های نیمه تمام را اجرایی کنند. 

وی با بیان اینکه در مصرف کالای ایرانی به نظر می رسد عمده توجه ها به سمت تقاضا متمرکز شده است، گفت: وقتی از مردم و سازمان‌های دولتی خواسته‌ایم کالای ایرانی بخرند، حمایت‌ها نیز باید از کالای ایرانی در بخش عرضه متمرکز شود که پرداخت تسهیلات، تقویت بنیه تولید و کمک به رقابت پذیر بودن تولید به معنای حمایت از بخش عرضه است.
(سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷) ۰۹:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها