دوشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۰۹۶۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

استفاده از خمیرمایه؛ گام نخست در تولید نان با کیفیت/ جوش شیرین در نان با بدن شما چه می‌کند؟

سلمانپور گفت: برخی نانوائی‌ها به علت آگاه نبودن، کاهش هزینه و زمان رسیدن خمیر، جوش شیرین را جایگزین خمیرمایه کرده‌اند.

 داود سلمانپور گفت: سال 96، 400 نمونه از نان های تولید شده در سطح دانشگاه علوم پزشکی دزفول از شهرستان های دزفول، شوش و گتوند در آزمایشگاه کنترل مواد غذائی این معاونت مورد آزمایش قرار گرفته است که متأسفانه در حدود یک سوم آنها از استاندارد و ضوابط سازمان غذا و دارو برخودار نبوده اند.

سلمانپور افزود: تمامی مراحل تهیه مواد اولیه نان از کاشت، داشت و برداشت تا آماده سازی برای تحویل به نانوائی ها تحت نظارت دقیق متولیان امر صورت می گیرد اما با عدم آگاهی و یا سودجوئی برخی از نانوائی ها این نعمت حیات بخش به محصولی مضرر برای مردم تبدیل شده است.

وی افزود: متأسفانه در برخی از نانوائی ها به علت عدم آگاهی و همچنین برای کاهش زمان رسیدن خمیر و کاهش هزینه ها جوش شیرین به عنوان یک افزودنی شیمیائی جایگزین خمیرمایه شده است. به هم زدن تعادل سیستم گوارشی، نرمی و پوکی استخوان، افزایش فساد دندانها، افزایش جذب فلزات سنگین در دستگاه گوارش از مضرات استفاده نابجا از جوش شیرین خواهد بود.

وی در پایان به نانوائی ها توصیه کرد: استفاده نانوائی ها از بهبود دهنده و خمیرمایه در تهیه خمیرنان باعث تولید یک محصول با کیفیت و سالم می شود، خمیرمایه بعنوان یک مخمر در تهیه نان با تولید گاز کربنیک و سایر مواد آلی سبب افزایش حجم خمیر می گردد و نیز باعث افزایش ارزش غذائی، عطر و طعم آن است.

(دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷) ۱۵:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها