دوشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۰۹۵۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
تسنیم
سرویس سرویس عمومی

پرونده ارزان فروشی کشت و صنعت مغان روی میز معاون اول رئیس جمهور

طرح تحقیق و تفحص واگذاری کشت و صنعت مغان در حالی به جلسه آینده کمیسیون اقتصادی مجلس موکول شده که به گفته سخنگوی کمیسیون عمران مجلس روز سه‌شنبه این هفته نیز قرار است دیداری با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در این زمینه انجام شود.

 حاشیه‌های واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان که چندی پیش توسط سازمان خصوصی‌سازی‌ 100درصدی سهام آن شامل 3میلیارد و 182میلیون سهم با اما و اگرهای فراوان انجام شد، تمامی ندارد.

این در شرایطی است که در اواخر مهرماه نیز در پی افزایش این حاشیه‌ها دادستان انقلاب اردبیل خبر از تعلیق این واگذاری برای مشخص شدن وضعیت این شرکت خبر داد و روز گذشته نیز طرح تحقیق و تفحص واگذاری کشت و صنعت مغان در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت که در آن توضیحاتی در خصوص ابهامات موجود در قیمت واگذاری و اهلیت مجموعه خریدار مطرح شد.

در این جلسه پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز حضور داشته و در مورد این واگذاری توضیحاتی را ارایه داده که از نظر بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس، وی و جمعی از نمایندگان این استان که در این جلسه حضور داشتند، توضیحات پوری حسینی قانع کننده نبود؛ چرا که به گفته این نماینده مجلس قیمت واگذاری این مجموعه بزرگ اقتصادی، بسیار پایین بوده و این شیوه واگذاری نوعی خیانت به بیت‌المال است. ضمن این که عدم توجه مسوولان کشوری به مسایل و مشکلات اجتماعی که می‌تواند به تبع این واگذاری ایجاد شود در آینده دامن‌گیر شمال استان خواهد بود و باید مسوولان دولتی این تذکر را جدی بگیرند.

این گزارش می‌افزاید: در این جلسه به علت اینکه اعضای کمیسیون اقتصادی به حد نصاب نرسیدند، رای‌گیری در این زمینه به جلسه بعدی موکول شده و نمایندگان مجلس امیدوارند با رایزنی‌های انجام شده این مساله با رای موافق اعضای کمیسیون مواجه کنند.

همچنین پیگیری‌ها در خصوص نحوه واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان تا جایی جدی شده که به گفته سخنگوی کمیسیون عمران مجلس روز سه‌شنبه این هفته نیز قرار است دیداری با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در این زمینه انجام شود.

بر این اساس باید منتظر ماند و دیدی عاقبت یک واگذاری پرحاشیه دیگر توسط سازمان خصوصی‌سازی چه خواهد شد؟ و این که پوری حسینی، رئیس این سازمان از سد این حاشیه‌ها نیز به سلامت عبور می‌کند یا این که این بار به خاطر فشارهای وارده استعفا داده، و یا این که وزیر جدید اقتصاد معاون تازه‌نفسی را جایگزین وی در سازمان خصوصی‌‌سازی می‌کند؟!
(دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷) ۰۸:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها