یکشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۰۹۱۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس خانه کشاورز ساری خبر داد:

برگزاری دومین همایش بین المللی راهبردهای مصرف بهینه آب کشاورزی

سعید شعبانی از برگزاری دومین همایش بزرگ راهبردهای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی با محوریت تغییر اقلیم در مازندران خبر داد.

رئیس خانه کشاورزی ساری اظهار کرد: در این همایش که سخنرانان داخلی و خارجی حضور خواهند داشت به بررسی وقوع تغییر اقلیم و تهدید منابع آبی کشور و استان به صورت تخصصی پرداخته می شود. 
وی افزود: این همایش در نیمه دوم آذر ماه امسال با حضور استادان دانشگاه از خارج و داخل کشور، مسئولان کشوری و استانی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، محققان و پژوهشگران از سراسر کشور برگزار خواهد شد
 رئیس خانه کشاورز ساری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تغییر اقلیم یک عدم قاطعیت نهفته ای است که در آینده همه را درگیر خواهد کرد، اظهار کرد: تغییر اقلیم مانند سونامی است که به یکباره رخ می دهد و تبعات جبران ناپذیری دارد از این رو باید ارزش های بنیادی جامعه تولیدی بخش کشاورزی کشور را تقویت کرده و اطلاع رسانی درستی به کشاورزان داشته باشیم.
وی در ادامه بیان کرد: نیمی از مردم ممکن است تغییر اقلیم را باور نداشته باشند و اکثر کشاورزهایی که به روش سنتی در حال کاشت و داشت هستند تاکنون با این کلمه برخورد نکرده باشند.
شعبانی با بیان اینکه 4 دهه پس از انقلاب زیرساخت های خوبی در بخش کشاورزی و عمران کشور رقم خورده است، تاکید کرد: باید از این بستر برای افزایش سطح توانمندی تولیدی کشاورزی و مصرف بهینه منابع مهمی چون آب بهره حداکثری را ببریم.
 رئیس خانه کشاورز شهرستان ساری خانه کشاورز را یکی از تشکل های مردم نهاد مصم به اطلاع رسانی درباره تغییر اقلیم و ضرروت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: همیشه بخش کشاورزی متهم به مصرف 80 درصد منابع آبی استان است در صورتیکه مدیریت منابع آبی با شرکت آب منطقه ای است.
وی با بیان اینکه برخی فعالیت های صورت گرفته در لوای خدمت به مردم در حال تشدید وضعیت تغییر اقلیم و کاهش منابع آبی است، تاکید کرد: اگر نتوانیم تغییرهایی که پس از پیامدهای تغییر اقلیم در استان ایجاد می شود جبران کنیم یقینا دچار بحران های نگران کننده ای خواهیم شد.
شعبانی گفت: در برگزاری چنین همایش هایی باید دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد متولی حضور پیدا کنند تا آینده خوبی را در بحث تغییرات اقلیمی در جامعه شاهد باشیم.
این مسوول اضافه کرد: خانه کشاورز در این همایش در بحث فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، علمی ... ورود پیدا کرده است.

(یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷) ۰۹:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها