یکشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۷ / ۰۸:۴۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۰۹۰۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

گندم در یک قدمی قاچاق/کمبود گندم موجب افزایش قیمت نان می شود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، گفت: در صورتی که قیمت خرید تضمینی گندم مناسب نباشد این محصول از مبادی غیرقانونی از کشور خارج می‌شود و با قیمت بالاتری در کشورهای اطراف به فروش می‌رسد.

جلال محمودزاده ، در خصوص تاخیر دولت در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم، اظهار داشت: فصل کشت در حال به پایان رسیدن است اما تا کنون دولت اقدام به اعلام قیمت خرید تضمینی گندم نکرده و این موضوع معضلات بسیار بزرگی را برای کشاورزان گندم کار ایجاد کرده است.

قیمت تمام شده تولید هر کیلو گندم1هزار و 500 تومان است

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورز باید با توجه به قیمت اعلام شده از سوی دولت تصمیم به کشت و یا عدم کشت گندم بگیرد، گفت: در حال حاضر به دلیل تغییرات نرخ ارز قیمت تمام شده محصولات تولیدی کشور افزایش داشته و به صورت میانگین هزینه تولید هر کیلو گندم حدود 1 هزار 500 تومان است.

اختلاف 700 تومانی گندم در بازار داخلی و جهانی

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حداقل قیمت گندم با احتساب سود باید 1 هزار و 800تومان اعلام شود، ادامه داد: با توجه به نرخ ارز، قیمت جهانی هر کیلو گندم حدود 2 هزار و500تومان است، در صورت افزایش450 تومانی قیمت گندم در مقایسه با سال گذشته شاهد اختلاف حدود 700تومانی قیمت این محصول در کشور با بازار جهانی هستیم.
جلال محمود زاده در مناظره خبری خبرگزاری خانه ملت در مورد دریاچه ارومیه

 

دولت حداقل‌ها رابرای تولید گندم در نظر بگیرد
اگر دولت حداقل‌ها را برای بخش گندم در نظر نگیرد موجب کاهش تولید می‌شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر دولت حداقل‌ها را برای بخش گندم در نظر نگیرد موجب کاهش تولید این محصول استراتژیک و مورد نیاز کشور می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که قیمت خرید تضمینی گندم مناسب نباشد این محصول از مبادی غیرقانونی از کشور خارج می‌شود و با قیمت بالاتری در کشورهای اطراف به فروش می‌رسد.

 

 

کمبود گندم در کشور افزایش قیمت نان را به‌همراه دارد

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه عدم اعلام قیمت مناسب خرید تضمینی منجر به قاچاق گندم و کاهش تولید در کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: کمبود گندم در کشور باعث افزایش قیمت نان و یا پرداخت یارانه بیشتر توسط دولت برای کنترل قیمت‌ها می‌شود.
(یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷) ۰۸:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها