شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۷ / ۰۸:۱۶
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۸۰۸۶۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

خرید توافقی با نرخ منصفانه تنها راهکار کنترل بازار برنج

نایب رییس انجمن برنج گفت: خرید توافقی با نرخ منصفانه در فصل برداشت و اصلاح قیمت تضمینی تنها راهکار کنترل بازار برنج است.

علی اکبریان نایب رئیس انجمن برنج از رونق نسبی بازار برنج خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو برنج با نرخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان در شمال به فروش می رسد که با احتساب هزینه های حمل و نقل و سود مغازه دار حداکثر با نرخ ۱۵ هزار باید د. بازار تهران عرضه شود.
وی با اشاره به اینکه قیمت برنج ایرانی ارتباطی به نوسان نرخ ارز ندارد، افزود: با وجود آنکه برخی عوامل نظیر افزایش هزینه های تولید بر گرانی کالا دامن می زند، از این رو بازار برنج متاثر از این امر نیست.
اکبریان با اشاره به اینکه کشاورزان تعیین کننده قیمت برنج در بازار هستند، بیان کرد: هم اکنون کشاورزان تنها به میزان نیاز خود اقدام به فروش برنج در بازار می کنند و کسی نمی تواند آنها را مجبور به عرضه کل محصول تولیدیشان در بازار کند.
این مقام مسئول با اشاره به راهکار اساسی کنترل بازار برنج گفت: خرید توافقی با نرخ منصفانه در فصل برداشت و اصلاح قیمت تضمینی برای ارقام موجود، تنها راهکار کنترل بازار است .
نایب رئیس انجمن برنج در پایان با انتقاد از نرخ های خرید توافقی برنج از کشاورزان تصریح کرد: دولت قیمت خرید توافقی هر کیلو برنج پر محصول را ۵ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد در حالیکه همان موقع این برنج با قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار توزیع می شد و با این وجود بدیهی است که کشاورزان حاضر به فروش محصول ۴۰ درصد کمتر از نرخ بازار به دولت نیستند.

(شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷) ۰۸:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها