جمعه / ۱۱ آبان ۱۳۹۷ / ۱۶:۲۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۰۸۶۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس سرویس عمومی

نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه امنیت غذایی/ لزوم توسعه صنایع تبدیلی در جنوب استان کرمان

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت یازدهم و دوازدهم نگاه ویژه ای به حوزه امنیت غذایی دارد و در این زمینه گام های ماندگاری برداشته است.

محمدعلی جوادی معاون  توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی در آئین تکریم و معارفه رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید تاکنون در بخش امنیت غذایی گام‌‌های بزرگی برداشته و همچنان در تلاش هستیم تا امنیت غذایی مردم را به نقطه مطلوب برسانیم.
وی به تحریم‌های ظالمانه دشمنان اشاره کرد و گفت: هر تحریمی آثار منفی به دنبال دارد اما مطلق نیست لذا نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون توانسته‌ با تحریم‌‌های ظالمانه بیگانگان به‌ خوبی بجنگد و موفق باشد.
جوادی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌‌های گذشته خود به‌خوبی استفاده کرده و در حال حاضر شرایط بسیار خوبی در دنیا دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بر اهمیت مساله آب در کشور بویژه در استان کرمان تاکید کرد و گفت: در حوزه گسترش طرح ‌های آبیاری نوین باید بیش از گذشته تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه چهار استان کشور به عنوان پایلوت الگوی کشت انتخاب شده‌ است، اظهار داشت: جنوب کرمان نیز جزو این چهار استان است که بیانگر ظرفیت عظیم این منطقه در بخش کشاورزی است.
جوادی، نبود صنایع تبدیلی را مهمترین مشکل کشاورزان جنوب استان کرمان برشمرد و گفت: ظرفیت صنایع تبدیلی این منطقه باید سه برابر افزایش پیدا کند و این مهم با وحدت مدیران بخش کشاورزی محقق می‌‌شود.
وی با بیان اینکه سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان تولید می‌شود، افزود: امیدواریم با توجه به مشکلات کشاورزی این منطقه بتوانیم در زمینه برطرف کردن این مشکلات موفق شویم.
در این آئین از زحمات سید یعقوب موسوی رییس سابق جهاد کشاورزی جنوب کرمان تقدیر رشد و سعید برخوری به عنوان رییس جدید این سازمان معرفی شد.

(جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷) ۱۶:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها