جمعه / ۱۱ آبان ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۲
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۸۰۸۵۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فراورده های روغنی

بازار روغن به آرامش می رسد/ثبات نرخ برنج خارجی در بازار

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با توجه به افزایش عرضه، بازار روغن طی روزهای آتی به آرامش خواهد رسید.

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره آخرین وضعیت بازار روغن اظهار کرد: با توجه به افزایش عرضه، بازار روغن طی روزهای آتی به آرامش خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه عرضه روغن جوابگوی تقاضا نیست، افزود: اگرچه میزان عرضه نسبت به هفته های اخیر افزایش داشته است،اما هنوز جوابگوی تقاضا نیست.
آقاطاهر در پاسخ به این سوال که آیا احتمال کاهش نرخ روغن در بازار وجود دارد، بیان کرد: کاهش قیمت به نرخ ارز بستگی دارد،از این رو نمی توان پیش بینی خاصی در این باره داشت.
بیشتر بخوانید: بوی ارزانی در بازار اقلام اساسی به مشام می رسد +جزئیات
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۷ تا ۱۰ درصدی نرخ حبوبات در بازار خبر داد و گفت: با وجود آنکه تا پایان فصل برداشت زمانی باقی نمانده است،از این رو قیمت حبوبات نوسان خاصی نخواهد داشت.
وی از افزایش ۱۲ درصدی نرخ برنج ایرانی در بازار خبر داد و ‌گفت: این درحالی است که قیمت برنج خارجی به سبب اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی تغییری نداشته است.
این مقام مسئول درباره تاثیر ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی بر نرخ رب گوجه گفت: اگرچه قیمت رب گوجه فرنگی در میدان مرکزی به ثبات رسیده است، اما به سبب قاچاق گوجه فرنگی، کاهش قیمت به حدی نرسیده که مردم آن را لمس کنند.
آقاطاهر در پایان قیمت اقلام اساسی در بازار را پیش بینی کرد و افزود: قیمت تمامی اقلام حتی کالاهای ایرانی متاثر از نرخ ارز است،به طوریکه هر اتفاقی در اقتصاد کشور بیفتد،قیمت اقلام دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار می گیرد.

(جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷) ۱۶:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها