پنج شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۰۸۲۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس فرآورده های لبنی

نامه انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران درباره کمبود شیر خام

انجمن صنایع فرآورده های لبنی درباره کمبود شیرخام تحویلی به صنایع لبنی و تداوم افزایش قیمت شیرخام،­ نامه ای را خطاب به ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت و وزارت جهاد کشاورزی منتشر کرد.

 انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران درباره کمبود شیرخام تحویلی به صنایع لبنی و تداوم افزایش قیمت شیرخام،­ نامه ای را خطاب به ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و وزارت جهاد کشاورزی منتشر کرد.

در این نامه آمده است:­ کسر دریافتی شیرخام صنایع لبنی (صرفنظر از علت آن) کماکان ادامه دارد و به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضای آن ، قیمت شیر خام نیز پس از حرکت جهشی از 1400 تومان در اوایل سال جاری به 2000 تومان در شهریور ماه رسید و با افزایش تدریجی خود هم اکنون نیز از مرز هر کیلو 2200 تومان عبور کرده و تا 2400 تومان هم عرضه می شود. مواد پتروشیمی نیز بطور میانگین در هزینه بسته بندی انواع محصولات لبنی، حداقل 600 تومان تا حداکثر 1000 تومان موجبات افزایش قیمت فرآورده های لبنی را فراهم کرده است.

این نامه می افزاید: کارخانجات لبنی در مجموع، بسته به نوع کالای لبنی تولیدی خود گرانی 1200 تا 1600 تومانی اقلام مواد اولیه و بسته بندی خود را متحمل شده و به دلیل عدم تصمیم گیری به موقع از طرف سازمان ها و نهادهای تصمیم گیر دولتی، دیگر قادر به تحمل چنین افزایشی در بهای تمام شده کالای تولیدی خود نبوده و برای جلوگیری از ورشکستگی واحدهای تولیدی خود و جلوگیری از بیکاری دهها هزار نفر کارگر زحمتکش و خدوم شاغل در این صنایع، بناچار گرانی های تحمیل شده به تولید را، عیناً به بازار عرضه محصولات منتقل نموده است.

در ادامه این نامه آمده است : امید است مسئولان، بجای تشکیل پرونده های تعزیراتی متعدد و متهم کردن صنایع لبنی به گناه ناکرده گران فروشی ، هر چه سریع تر تصمیمات منطقی و عقلانی برای آرامش بازار اتخاذ و با در پیش گرفتن سیاستهای کلان صحیح ارزی، پولی و مالی و صادرات و واردات وعرضه و تقاضا در تجارت، واحدهای تولیدی را از چالش های موجود رهائی بخشند.

در پایان این نامه تاکید شده است: تاخیر در اتخاذ تصمیمات صحیح به موقع،تعطیلی کارخانجات و بیکاری گسترده کارگران را در پی خواهد داشت.

نامه انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران درباره کمبود شیر خام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(پنج شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷) ۱۱:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها