چهارشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۴
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۸۰۸۰۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس فراورده های روغنی

پیش بینی تولید 90 هزارتن زیتون در سال جاری/نیازی به واردات زیتون کنسروی نداریم

یک مقام مسئول گفت: با وجود سرمازدگی و خشکسالی پیش بینی می شود که تولید زیتون به 90 هزارتن در سال جاری برسد.

نادر جلالت عضو شورای ملی زیتون، درباره آخرین وضعیت تولید زیتون در سال جاری اظهار کرد: علی رغم سرمازدگی باغات زیتون در استان های گلستان، سمنان،مرکزی و خشکسالی در فارس،میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چندانی نداشته است.
 
وی با اشاره به اینکه زیتون کنسروی روی دست تولیدکنندگان مانده است،افزود: افزایش تولید زیتون کنسروی در سال گذشته موجب شد تا بسیاری از کشاورزان به سمت و سوی تولید روغن زیتون روی بیاورند.
 
جلالت، تولید دانه زیتون را ۸۰ تا ۹۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۶۰ تا ۷۰ هزارتن از این میزان به تولید کنسرو و مابقی روغن اختصاص یافت و امسال پیش بینی می شود که ۵۰ درصد تولید به سمت روغنی برود.

بیشتر بخوانید: اختصاص ارز یارانه ای به واردات روغن زیتون/قیمت هر شیشه روغن زیتون به بالای 100 هزارتومان رسید
عضو شورای ملی زیتون سرانه کنونی روغن زیتون را ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم اعلام کرد و گفت: براین اساس ۱۶ تا ۱۷ کیلو روغن در کشور مصرف می شود که پیش بینی می شود ۴ تا ۵ هزارتن از این میزان در داخل تولید شود.

وی با اشاره به اینکه نیازی به واردات  زیتون کنسروی نداریم، بیان کرد: با وجود افزایش مصرف زیتون کنسروی در مقایسه با دیگر کشورها، اما نیازی به واردات نداریم.
 
جلالت در پایان سرانه مصرف روغن زیتون کنسروی در دنیا را ۴۵۰ گرم اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سرانه مصرف روغن زیتون در ایران به ۷۰۰ گرم نیز می رسد که از این رو انتظار می رود تعادلی میان مصرف روغن زیتون و زیتون کنسروی برقرار شود که این امر در کاهش واردات روغن تاثیر بسزایی دارد.
 
(چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷) ۰۹:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها