دوشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۷ / ۰۸:۴۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۰۷۶۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

آخرین وضعیت سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جدید

مجری طرح گندم گفت: تا کنون ۳۷۵ هزار هکتار گندم آبی و یک میلیون و ۹۳۸ هزار هکتار گندم دیم کشت شده است.

اسماعیل اسفندیاری پور، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی درباره آخرین وضعیت سطح زیرکشت گندم اظهار کرد: براساس آخرین آمار تاکنون ۳۷۵ هزار گندم آبی و یک میلیون و ۹۳۸ هزار هکتار گندم دیم کشت شده است.
وی از ۴۰ درصد برنامه کشت گندم تا دوم آبان ماه خبر داد و افزود: تا پایان فصل پیش بینی می‌شود که کشت گندم طبق برنامه اعلامی به استان ها به ۶ میلیون هکتار برسد.
اسفندیاری پور با اشاره به اینکه کشت گندم کماکان در مناطق معتدل و اقلیم سرد ادامه دارد، بیان کرد: کشت گندم در مناطق گرمسیری، استان های ساحلی خزر و گرم و خشک جنوب از اواسط آبان ماه آغاز می شود.
مجری طرح گندم با اشاره به اینکه بذر مورد نیاز کشاورزان تهیه شده است، گفت: به کشاورزان توصیه می‌کنیم که از بذور بدون برچسبی که مورد تایید ما نیست، استفاده نکنند.
بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم
وی با انتقاد از تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم افزود: با توجه به آنکه گزینه های متعددی برای کشت آبی وجود دارد، از این رو انتظار می رود که شورای اقتصاد هرچه سریع تر نرخ خرید تضمینی را اعلام کند، چرا که تاخیر در اعلام نرخ خرید، تاثیر منفی بر سطح زیر کشت دارد.
به گفته این مقام مسئول؛ از شورای اقتصاد انتظار می رود که هرچه سریع تر نرخ منصفانه خرید تضمینی گندم را اعلام کنند تا کشاورزان بتوانند تصمیم لازم را برای کشت اتخاذ کنند.
وی ادامه داد: تا اواخر آذر پیش بینی می شود که ۹۸ تا ۹۹ درصد کشت گندم در مناطق گرم و خشک انجام شود.
مجری طرح گندم در پایان درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم گفت: براساس آخرین آمار تاکنون ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.

(دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷) ۰۸:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها