پنج شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۰۶۸۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس سرویس عمومی

تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی استان گلستان

سرپرست مدیریت صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: اولویت‌های بخش صنایع تبدیلی کشاورزی مشخص شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند از سرمایه‌گذاری مطمئن این بخش استفاده کنند.

«عیدمحمد فاروقی» اظهار کرد: صنایع تبدیلی و صنایع تکمیلی و غذایی عمدتاً به صنایعی گفته می‌شود که به فراوری و عمل‌آوری خواص نباتی و حیوانی از جمله محصولات زراعی، باغی، شیمیایی، دام و طیور، جنگل و مرتع می‌پردازد.
وی با اشاره به این‌که فرآوری در واقع در برگیرنده تغییرات فیزیکی، شیمیایی، نگهداری، بسته‌بندی، تولید و توزیع است، افزود: صنایع تکمیلی بخش کشاورزی یکی از ابزارهای مهم در توسعه پایدار بخش کشاورزی وحفظ امنیت و استقلال کشور هستند.
فاروقی ادامه داد: صنایع تبدیلی تأثیر بسزایی در وضع پایداری مواد غذایی، کمک به توسعه پایدار بخش کشاورزی، دستیابی به امنیت غذایی، کاهش ضایعات محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلاتی، ارزش افزوده در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از منابع و امکانات دارند.
وی با بیان این‌که این صنایع در ایجاد اشتغال پایدار نقش بسیار اساسی دارند و در کاهش مهاجرت از روستاها تأثیرگذار هستند،‌ تصریح کرد: یکی از نقش‌های اساسی و اولویت‌های اساسی این صنایع جذب مواد خام محصولات کشاورزی است.
سرپرست مدیریت صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: کسر تولید از مصرف را مازاد می‌گویند که ما باید از طریق فرآوری این محصولات آن‌ها را مدیریت کنیم. با این کار صنایع تبدیلی می‌توانند نقش خود را ایفا کنند و این محصولات مازاد را فرآوری، بسته‌بندی و برندسازی کنند و حتی محصول را به بازارهای خارجی صادر کنند.
فاروقی خاطرنشان کرد: در همین راستا می‌کوشیم که وضعیت تولید و وضعیت مصرف جامعه را رصد کنیم و نهایتاً مازاد تولید را بر اساس نیاز محصولات صنایع اولویت‌بندی کنیم.
وی گفت: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از جمله سرمایه‌گذاری‌های مطمئنی است که می‌تواند تأثیرات بسیار خوبی هم به لحاظ روانی، اجتماعی و غذایی برای جامعه و هم سود خوبی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.
وی با بیان این‌که اولویت‌های بخش صنعت کشاورزی را مشخص کردیم، تصریح کرد: این اولویت‌ها بر اساس نیاز به بخش کشاورزی در استان و کشور تعریف شده که بخشی از این اولویت‌ها ایجاد سردخانه‌ها، سیلوها، فرآوری و درجه‌بندی، بسته‌بندی محصولات مختلف از جمله سبزیجات، سیفی‌جات، محصولات گلخانه‌ای، فرآوری و درجه‌بندی سیب‌زمینی، پوره سیب‌زمینی، گوجه، میوه‌جات، تولید پروتئین گیاهی از سویا، اسانس و عرقیجات گیاهی، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی، بسته‌بندی عسل و فرآوری میوه‌جات است.
سرپرست مدیریت صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: سرمایه‌گذاران برای کسب این اطلاعات و استفاده از تسهیلات متنوعی که وجود دارد می‌توانند به ما مراجعه کنند.

(پنج شنبه ۳ آبان ۱۳۹۷) ۰۹:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها