سه شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۰۶۴۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

مطالبات گندمکاران به طور کامل تسویه حساب شد/نیازی به واردات گندم نداریم

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت کامل و تسویه مطالبات کشاورزان گندمکاران خبر داد.

عبدالمهدی بخشنده، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: با پیگیری های وزیر جهاد کشاورزی و مساعدت سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه های ذی ربط،آخرین بخش از مطالبات گندمکاران امروز به حساب آنان واریز و طلب کشاورزان گندمکار به طور کامل تسویه شد.
وی با اشاره به این که امسال ۹.۵ میلیون تن گندم به ارزش ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است، تصریح کرد: ایران برای سومین سال پیاپی نیازی به واردات گندم ندارد و وضعیت ذخایر این کالای استراتژیک  در سیلوهای کشور بسیار مطلوب است.
بخشنده با بیان اینکه در سال زراعی جاری برای کشت گندم نزدیک به ۶ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی برنامه ریزی و نهاده های تولید تامین و تدارک شده و همچنین هماهنگی های لازم با عوامل اجرایی به عمل آمده است، بیان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری بزودی در شورای اقتصاد تصویب و اعلام می شود.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با تقدیر از تلاش کشاورزان در استمرار تولید اظهار امیدواری کرد با کشت گندم بر اساس برنامه ابلاغی، سال آینده نیز کشور از واردات گندم بی نیاز شود.

(سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷) ۱۲:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها