دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۰۶۱۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس سرویس عمومی

رسیدگی به 83 درصد شکایت های صنفی در نیمه نخست امسال

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: از 120 هزار و 406 فقره شکایت مردمی در نیمه نخست امسال درباره تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن 124 ستاد خبری استان ها، 83 درصد رسیدگی شده است.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات این سازمان افزود: 17 درصد باقیمانده نیازمند در حال کار کارشناسی یا استعلام از مراجع زیربط است.
«غلامرضا صارمیان» افزود: در این مدت بیش از 45 هزار گشت مشترک بین بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره های کل استاندارد و میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف، دانشگاه های علوم پزشکی و اتحادیه ها انجام و به شکایات مردم در زمینه های مختلف رسیدگی شد که پس از بررسی با متخلفان برخورد می شود.
** رستوران و تعمیرگاه، در صدر شکایت های مردمی
وی، عمده ترین گزارش های مردمی را مربوط به بخش کالایی و عرضه نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به رستوران ها و تعمیرگاه های خودروهای سبک عنوان و یادآور شد: بیشترین تخلفات مربوط به گرانفروشی و تقلب بوده است.
صارمیان اظهار داشت: از مجموع شکایات دریافتی، سه هزار و 219 فقره (معادل سه درصد از کل شکایات) با برآورد ارزش بیش از 72 میلیارد ریال که جنبه موردی و شخصی داشته و تخلف تکراری و عمومی نبوده، در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع آن از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.
پیشتر «غلامرضا کاوه» سخنگوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به ایرنا گفته بود: بیش از 95 هزار مورد بازرسی احتکار کالا در نیمه نخست امسال انجام شد که در این زمینه حدود 360 فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از 2100 میلیارد ریال تنظیم و برای رسیدگی به اداره های کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

(دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷) ۱۵:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها