یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۸
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۸۰۵۷۴
گزارشگر : ۳۵۱۴
فودنا
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
مدیرعامل شرکت نویدکاران در نشست خبری:

توانمندی "صنایع غذایی برتر" تا طرح توسعه و گلایه از بانک سپه + گزارش تصویری

محسن فهیمی پور مدیرعامل «شرکت نویدکاران» در نشست خبری گفت: این مجموعه تولیدکننده محصولات غذایی برتر در سال ۱۳۷۳ تأسیس شد و به صورت رسمی در سال ۱۳۷۵ تولید خود را آغاز کرد. محصولات شرکت نویدکاران با نام تجاری «برتر» در محل کارخانه این شرکت توسط مجهزترین ماشین آلات بسته‌بندی، در قالب یک فرآیند کاملاً بهداشتی و پیشرفته در بخش‌های مختلف تولید می‌شود

مدیرعامل نام تجاری برتر در توضیح ویژگیهای محصولات تولیدی خود ادامه داد:  از مهمترین ویژگیهای محصولات غذایی برتر، علاوه بر کیفیت مواد اولیه و بسته‌بندی‌های متنوع و زیبا، وجود سبد کاملی از انواع کالاهای مصرفی با یک نام تجاری است که در حال حاضر بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین سبد مواد غذایی با یک نام تجاری در کشور است این سبد می‌تواند بخش بزرگی از نیازهای مصرف‌کنندگان را تأمین کند. همه چیز از اینجا آغاز می‌شود که محصولاتش را به نام برتر می‌شناسیم. اینجا مواد اولیۀ باکیفیت از راه می‌رسند و بعد کنترل‌های اولیه روی آنها صورت می‌گیرد. مجتمع محصولات غذایی برتر شامل سالن‌های متعدد تولید، انبار مواد اولیه، انبار محصول، واحد کنترل کیفیت، آزمایشگاه، مجموعۀ اداری، خدماتی و رفاهی است. سالن‌های تولید شامل سالن‌های تولیدی آجیل و خشکبار، حبوبات و غلات، ادویه‌جات و چاشنی‌ها،زعفران و نمک، آرد و پودر کیک و ژله، سبزیجات خشک، قند و شکر و نبات، چای و قهوه است. کارخانۀ بزرگ برتر، مجهز به ماشین آلات بسته‌بندی گرانول و پودری، ماشین آلات بسته‌بندی وکیوم و سیل وکیوم، دستگاه‌های شورکاری آجیل و فرآوری خشکبار، خط کامل بوجاری و دست‌چین حبوبات و غلات و دستگاه آسیاب صنعتی است.
این فعال غذایی در پاسخ به چگونگی تنظیم قیمت در شرایط فعلی گفت: در بحث افزایش عرضه و تقاضا و قیمت گذاری سعی کردیم ورود پیدا کنیم و قیمتها را برای تسهیل نیاز های مردم به تعادل برسانیم و در  آینده 30 هزار متر اراضی روبروی کارخانه را در مقابل کارخانه از شهرک های صنعتی خریداری کردیم و که 2 طرح توسعه کارخانه و تاسیس گلخانه را برای پساب آبها در حال بررسی و انجام داریم که شرایط را برای خدمات بهتر در تولید اشتغال، اقتصاد، کیفیت و عرضه فراهم می کند و در همین جا لازم می دانم که بگویم به دلیل اینکه پساب‌های ما دارای مزایای بازیابی به تولید کشاورزی را دارد این برنامه را در برنامه ی آینده نزدیک داریم که امیدواریم مسئولان کمک‌های لازم را انجام دهند. 
محسن فهیمی پور درباره طرح های توسعه مجموعه گفت: در این مجموعه تولیدی کشاورزی کارهای تحقیقاتی کشاورزی بسیار باید صورت بپذیرد در کارخانه 1 ما طرح بزرگی انجام شد که امیدواریم مسئولان کمک کنند ما در کارخانه شماره یک 3 میلیارد تومان از صندوق سرمایه ملی دریافت کردیم که برای این پروژه تا الان 12 میلیارد تومان هزینه کردیم یعنی 9 میلیارد تومان از سرمایه گذاران مجموعه مازاد بر 3 میلیارد صندوق توسعه ملی هزینه داشتیم که همین مجموعه به قیمت امروز 40 میلیارد تومان ارزش دارد که نیاز به سرمایه در گردش برای بهره وری دارد 

 

گلایه از مسئولان بانک سپه
فهیمی پور در ادامه افزود: در همین جا لازم می دانم که گلایه ای را از بانک سپه داشته باشم این در حالی است که علیرغم حمایت این بانک در سال 94 در ارائه تسهیلات، ولی با تلاش یکسال گذشته ما برای بازپس گیری و آزادکردن قسمتی از وثیقه ولی با عدم تعامل و حمایت بانک مذکور مواجه بودیم این در حالی است که یک سوم تعهدات مان را پرداخت کردیم و انتظار داریم با جایگزینی وثیقه ملکی به سفته، بتوانیم برای راه اندازی نهایی و سرمایه در گردش تسهیلات دیگری را دریافت کنیم و توقع ما این است که مسئولان فعلی بانک با سعه صدر بیشتری با تولیدکننده همکاری کنند و متاسفانه این بانک حاضر نیست وثیقه 40 میلیاردی ما را آزادکنند و باید اضافه کنم که برای تکمیل طرح توسعه کارخانه 1 به 30 میلیارد تومان و در پروژه گلخانه ای هم 10 میلیارد تومان نیاز است.
 
صادرات "صنایع غذایی برتر" از طریق تجار ایرانی 
به گزارش خبرنگار فودنا، مدیرعامل صنایع غذایی برتر به خبرنگاران درباره وضعیت صادرات گفت: کسانیکه کالای صادراتی ما را خریداری می کنند تجار ایرانی هستند و ما مشکلی برای نقدینگی نداریم، فلذا مشکلات ثبت ارز در سامانه نیما و گمرک و ... بصورت مستقیم توسط ما انجام نمی شود، به همین خاطر تا الان فروش ارزی نداشتیم ولی برای خریدارانی که برای صادرات اقدام می کنند قیمت هایمان مطابق با سامانه نیما تطبیق داده می شود.
در حاضر سهم صادرات ما 5 درصد از فروش کل مجموعه است که امیدواریم این درصد را در برنامه های آتی و در سال جاری بهتر کنیم که کیفیت بسته بندی و ارتقا کیفی محصول می تواند محصولات ما و ایرانی را رقابت پذیرتر از گذشته کند.
و از جمله برنامه های موثر در افزایش صادرات، حضور در نمایشگاه‌ها و مجامع بین المللی، همایش‌ها، سمینارهای معتبر  جهانی و حضور در نشست‌های رو در رو از تلاش‌هایی است که افق‌های بهتری را برای افزایش سهم صادراتی ما خواهد داشت.
 
تامین مواد اولیه از بهترین تولیدات کشاورزی مناطق مختلف ایران
فهیمی پور درباره چگونگی تامین مواد اولیه افزود: برای تامین مواد اولیه باکیفیت، مناطق خوب ایران را شناسایی کردیم و از بهترین مناطق ایرانی این محصولات تامین می شود و تاکید زیادی بر تامین مواد اولیه از طریق کشور خودمان داریم.
 
در حال بررسی برای ورود به بورس کالا هستیم
محسن فهیمی پور ما تا الان نتوانستیم در بورس کالا حضور پیدا کنیم زیرا تقاضا در بورس به مقدار تولید بالاتری نسبت به تولیدهای ما نیاز دارد و ما مشکل تامین مواد اولیه داریم ولی برای تعدادی از کالاها با بورس ارتباط برقرار کردیم و امیدواریم بتوانیم به زودی در این فرایند اقتصادی نیز حضور جدی داشته باشیم.

 

سال حمایت از کالای ایرانی و انتظار صنعت
مدیرعامل صنایع غذایی برتر در پاسخ به سوال خبرنگار فودنا مبنی بر انتظارتان در سال حمایت از کالای ایرانی گفت: ما سعی می کنیم یک درک واقعی از مشکلات کشور داشته باشیم و تقاضای غیرواقعی در این شرایط نداشته باشیم و مضاعف بر اینکه ما تلاش می کنیم به دولت کمک کنیم و تشکر هم می‌کنیم از حمایت هایی که در سالهای گذشته از واحد ما داشتند ولی صنعت باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرید و این حمایت ها اصلا کافی نیست و ما به هیچ عنوان دنبال سهم خواهی نبودیم و نیستیم و می خواهیم به چرخه و رونق اقتصادی کمک موثرتری کنیم.
 

کارخانه صنایع غذایی برتر 6
کارخانه صنایع غذایی برتر 5
کارخانه صنایع غذایی برتر 4
کارخانه صنایع غذایی برتر 3
کارخانه صنایع غذایی برتر 2
کارخانه صنایع غذایی برتر 1

(یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷) ۱۱:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها