شنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۰۵۳۰
گزارشگر : ۳۵۱۴
تسنیم
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

ماهی ارزان قیمت به بازار می‎آید

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه تولید گونه‌های جدید مانند تیلاپیای داخلی و کپور ماهی هندی در کنار کپور ماهیان چینی در دستور کار است، گفت: برای افرادی که قدرت خرید کمتری دارند ماهیان جدیدی مانند تیلاپیای داخلی از پایان سال به بازار عرضه می‌شود.

حسن صالحی، اظهارکرد: پروش ماهی تیلاپیا با توجه به کمبود و بی کیفیت بودن آب در مناطق کویری خراسان جنوبی، سمنان، یزد و قم آغاز شده است و امیدواریم تا پایان سال نوع داخلی این محصول به بازار بیاید؛ به همین منظور از بهمن ماه سال گذشته واردات آن به کشورمان ممنوع شده است.

وی افزود:علاوه بر تیلاپیا، تولید کپور ماهی هندی درکنار کپور ماهیان چینی براساس تحقیقاتی که توسط موسسه تحقیقات شیلات انجام شده است تولید آن با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست به زودی درخوزستان آغاز شود.

صالحی در پاسخ به این سوال که با توجه به قیمت بالای آبزیان چه برنامه‌ای برای تامین نیاز قشر ضعیف جامعه دارید، گفت: تولید گونه‌های جدید مانند ماهی همین تیلاپیای داخلی در دستور کار است که تا پایان سال نیز به بازار مصرف عرضه می شود و می تواند نیاز افرادی که توان کمتری برای خرید آبزیان دارند، تامین کند.  

رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه با اشاره به آمار  تولید و صادرات آبزیان کشور گفت: 80 میلیون دلار در سال جاری تا به امروز صادرات داشته ایم که در مقایسه با سال گذشته 20 درصد رشد داشته است، در صورتی که این روند ادامه یابد این رقم در پایان سال به 550 تا 580 میلیون دلار می رسد.

وی تصریح کرد:در سال گذشته 32 هزار تن میگو  تولید و 26 هزار تن آن صادر شد و 150 میلیون دلار ارز آوری داشت و در سال جاری نیز برای تولید 38 تا 40 هزار تن تولید برنامه ریزی شده است؛ در 5 ماه ابتدای امسال میزان صادرات میگو بر اساس آمار گمرک ایران 100 درصد رشد داشته است.

(شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷) ۱۰:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها