سه شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۰۴۵۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

زنجیره سیب ایرانیان تاسیس شد

رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران از تاسیس زنجیره سیب به عنوان نخستین زنجیره محصولات کشاورزی با نظارت وزارت جهاد کشاورزی خبرداد و گفت: با تشکیل این زنجیره از این پس بسته بندی ، توزیع و ورود به باراز صادراتی و داخلی تحت نام یک برند واحد «زنجیره سیب ایرانیان» انجام می شود.

سیدرضا نورانی در مورد جزئیات تشکیل زنجیره سیب ایرانیان به عنوان نخستین زنجیره محصولات کشاورزی گفت: روز گذشته با حضور نمایندگان تشکل ها و اتحادیه های سراسری از جمله اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ، اتحادیه باغداران و اتحادیه های تعاونی روستایی و شجری نماینده بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مباحث تشکیل زنجیره سیب بررسی و نهایی شد و سید رضا نورانی به عنوان رئیس زنجیره سیب ایرانیان انتخاب گردید.

سید رضا نورانی به عنوان رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی و رئیس زنجیره سیب ایرانیان در مورد جزییات این طرح اظهار داشت: نخستین هدف تشکیل این زنجیره این است که باغداران زیر چتر حمایتی قرار گیرند و 60 درصد از سهام این زنجیره متعلق به باغداران است. در کنار این 20 درصد از از سهام زنجیره سیب متعلق به صادرکنندگان، 10 درصد صنایع جانبی و 10 درصد سهام این زنجیره متعلق به بخش حمل و نقل است.

نکته دیگری که رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران به آن اشاره کرد بحث ذخیره سازی سیب به عنوان یکی از نکات مهم درنگهداری خوب محصول و صادرات آن است که از این پس ذخیره سازی استراتژیک سیب به ویژه برای شب عید و تنظیم بازار از طریق زنجیره سیب انجام می شود.

نورانی بر این نکته هم تاکید کرد که از این پس تمام استان های سیب خیز کشور داری یک کد مشخص می شوند که روی بسته بندی محصول درج می شود و در صورت بروز مشکل به ویژه در بازارهای صادراتی، مبدا تولید آن قابل شناسایی خواهد بود.

وزارت جهاد کشاورزی طی دو سال اخیر برای ارتقای بسته بندی، سورت بندی، کاهش واسطه گری و قیمت تمام شده ورفع موانع صادراتی طرح تشکیل زنجیره های مختلف از جمله زنجیره شیر، زنجیره محصولات استراتژیک از جمله سیب و گیاهان دارویی را در دستور کار قرار داد که زنجیره سیب به عنوان نخستین زنجیره محصولات کشاورزی با نظارت وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد.

(سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها