دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۰۴۵۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

هشترود قابلیت تبدیل شدن به قطب سیب کشور را دارد

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: ما می‌خواهیم شهرستان هشترود را به قطب تولید سیب در کشور تبدیل کنیم.

 سید «حمزه امینی» در مراسم جشن برداشت سیب که در روستای عزیز آباد بخش نظرکهریز هشترود بر گزار شد، خاطر نشان کرد: محصول سیب هشترود باید برندسازی شده و به اسم سیب هشترود روانه بازار شود.

وی افزود: درست است که هشترود دارای هشت رودخانه  است، اما صدای العطش روستاییان هشترودی به هوا بلند شده و از مسئولان ذی‌ربط می‌خواهیم روستاهای هشترود و چاراویماق را دریابند و به دردهای این مردم رسیدگی کنند.     

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان باید به‌صورت تمام وقت در اختیار مردم و سرمایه‌گذاران باشند و از سرمایه‌گذاری‌های این افراد در جهت ساماندهی اقتصاد منطقه و ایجاد اشتغال بهره بگیرند.    

فرماندار هشترود نیز در این مراسم گفت: یکی از اساسی‌ترین اهداف جشنواره برداشت سیب در هشترود، شناساندن تواتمندی‌های روستائیان هشترودی است.    

«امین امینیان» اظهار کرد: لازمه توسعه روستاها، رویکرد دارایی مبناست و باید استعدادهای موجود در روستاها شناسایی شده و از آن‌ها برای بهبود اقتصاد روستا استفاده کرد.   

وی افزود: روستا کانون مهر و محبت و خود کفایی در کشور است که همه ارزش‌های موجود در جامعه در آن هویداست.     

رئیس جهاد کشاورزی هشترود هم در این مراسم گفت: تولید محصولات ارگانیک هشترود در کشور زبانزد خاص و عام است و این منطقه علاوه‌بر گندم می‌تواند در تولید سیب هم حرفی برای گفتن داشته باشد.    

«احمد احمدی» یادآور شد: امسال از 4000 هکتار باغات سیب در هشترود حدود 35هزار تن سیب برداشت خواهد شد.   

وی ادامه داد: در آینده نزدیک کارخانه صنایع تبدیلی سیب در منطقه هشترود ایجاد می‌شود.
(دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷) ۱۰:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها