یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۰۴۲۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

نقض بخشنامه هیات وزیران از سوی بانک کشاورزی/بخشودگی وام کشاورزان به جایی نرسید

یک مقام مسئول گفت: بانک کشاورزی مصوبه هیات وزیران مبنی بر بخشودگی جرائم، دیرکرد و امهال وام برای مدت سه سال را نقض کرد.

محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی با تاکید بر اجرای مصوبه دولت در خصوص بخشودگی وام کشاورزان اظهار کرد: براساس مصوبه هیات دولت، بانک کشاورزی موظف است ضمن بخشودگی سود،کارمزد و جریمه وام کشاورزان خسارت دیده،بازپرداخت آن را به مدت سه سال امهال کند.
وی از مغایرت ابلاغیه رئیس سازمان برنامه و بودجه با مصوبه دولت خبر داد و گفت:رئیس سازمان برنامه و بودجه طی صدور ابلاغیه به بانک مرکزی اصل بدهی،سود و جرائم دیرکرد اقساط را نیز لحاظ کرده است، ضمن آنکه به جای امهال سه ساله وام، اصل و سود بدهی برای مدت سه سال قسط بندی شده است که این بخشنامه با مصوبه هیات دولت تناقض دارد.
بیشتر بخوانید: بخشودگی 1837 میلیارد ریال از جرایم وام کشاورزان
ملک زاده ادامه داد : با توجه به آنکه مسائل و مشکلات مختلف در بخش کشاورزی از جمله خشکسالی،سرمازدگی و..  خسارات زیادی را به بخش وارد کرد به طوریکه اکثر کشاورزان نتوانستند درآمدی کسب کنند، از این روبه درخواست تشکل ها،هیات وزیران با بخشودگی جرائم،دیرکرد و امهال اصل وام برای مدت سه سال موافقت کرد.
رئیس نظام صنفی کشاورزی ادامه داد: با توجه به شرایط نامساعد کشاورزان و خسارت های سنگینی که طی سال های اخیر به آنها وارد شد،صدور ابلاغیه اخیر به بانک ها اجحاف در حق کشاورزان است.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی،توزیع قطره چکانی مطالبات کشاورزان و نبود نقدینگی لازم برای کشت محصول در آغاز سال زراعی جدید از دولت تقاضا داریم که بانک ها را مکلف به اجرای ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر بخشودگی جرائم که در تاریخ ششم شهریور ماه ابلاغ شد، کند تا کشاورزان خسارت دیده تحت فشار قرار نگیرند.

(یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷) ۰۹:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها