یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۰۴۲۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سالانه تا سه هزار هکتار فضای گلخانه ای احداث خواهد شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه قصد دارد سالانه 2 هزار و 500 تا سه هزار هکتار گلخانه در استان های مختلف کشور با هدف توسعه تولیدات جدید کشاورزی احداث کند.

محمود حجتی در حاشیه افتتاح شهرک گلخانه ای شهرستان خمینی شهر در جمع خبرنگاران افزود: برای اولین سال که توسعه گلخانه ها را در دستور کار قرار دادیم در مدت 6 ماه توانستیم یکهزار و 300 هکتار گلخانه احداث کنیم و امیدواریم تا پایان امسال به رقم پیش بینی شده در برنامه برسیم.
وی با بیان اینکه کشور از برنامه توسعه گلخانه ها عقب است ، افزود: بسیاری از کشورها که از وضعیت اقلیمی و آب بهتری نسبت به ما برخوردار هستند چندین برابر ایران فضاهای گلخانه های خود را توسعه داده اند و ما هم امیدواریم با حمایت های دولت و مجلس و تخصص منابع بتوانیم به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: بتازگی در منابع اشتغالزایی روستایی و عشایری که نرخ تسهیلات پایین تری دارد گلخانه ها را اولویت قرار دادیم تا بتوانیم اعتبار مورد نیاز این بخش را تامین کنیم.
وزیر کشاورزی رقم اشتغال در هر هکتار گلخانه را 10 شغل تخمین زد و گفت : به ازای یک واحد تولید سبزی مانند پیاز و گوجه در گلخانه 90 درصد صرفه جویی در مصرف آب حاصل می شود.
حجتی افزود: هم اینک در بازار داخلی و نیز کشورهای همسایه شمالی ، حاشیه خلیج فارس، روسیه و سایر کشورها تقاضای خوبی برای محصولات گلخانه ای و غیر فصلی وجود دارد.
وزیر کشاورزی همچنین اعطای تسهیلات ارزان قیمت را مهمترین مشکل توسعه کشت گلخانه ای در کشور دانست و گفت : حل این مشکل در وام اشتغال روستایی پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: بعد از مشکل تسهیلات ، یکی از راهکارهای توسعه کشت گلخانه ای تامین آب گلخانه ها از محل آب های موجود است که در استانی مانند اصفهان می توان از حقآبه کشاورزان برای احداث 2 هزار و500 مترمربع گلخانه در اراضی باغی استفاده کرد.

(یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷) ۰۹:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها