یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۷ / ۰۸:۴۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۰۴۲۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

دولت مصمم به تامین ارز کالاهای اساسی مورد نیاز مردم

شریعتمداری گفت: هرقدر که برای کالاهای اساسی ارز مورد نیاز باشد دولت مصمم است آن را تامین کند تا با احتکار و ترفندهای سوداگرانه به روند تامین این کالاها لطمه ای وارد نشود.

محمد شریعتمداری در نشست مشترک روسای کمیسیون های مجلس، سازمان برنامه و بودجه و وزرای اقتصادی دولت تصریح کرد: ممکن است روزی به تصمیم جدیدی برسیم اما در شرایط کنونی تصمیم ابلاغی دولت،­ این است که ارز مورد نیاز کالاهای اساسی هرقدر که نیاز باشد تامین شود البته این امر نقاط ضعف و قوتی هم دارد.
وی اضافه کرد: تصمیمات هرقدر با آرامش و با لحاظ کردن دیدگاه های سه قوه و همچنین مشورت گرفتن از بخش خصوصی باشد کمترین ایراد را خواهد داشت اما اگر غیر از این باشد آسیب وارده زیاد خواهد بود.
شریعتمداری همچنین گفت: برای مقابله با احتکار کالا،­ 520 هزار انبار، رجیستری شده و آمار آن در سامانه وجود دارد و اگر کالایی ­غیر از این انبارها باشد به عنوان احتکار تلقی می شود.
وی با اشاره به اینکه قدرت خرید مردم موضوعی است که باید به آن توجه ویژه کرد، افزود: بسیاری از کالاهای غیراساسی برای تامین ارز مسیر بازار ثانویه را طی می کند که موجب می شود مواد اولیه موردنیاز تولید با قیمت تمام شده بالا تامین شود بنابراین اگر بخواهیم قدرت خرید مردم را ثابت نگه داریم حتما با مشکل ارزی کالا مواجه خواهیم شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همچنین باید بررسی کنیم که آیا بنگاه ها مثل قبل مالیات بپردازند­ یا در شرایط فعلی سیاست های مالیاتی باید حامی تولید باشد.
شریعتمداری با اشاره به اینکه یکی از مزایای افزایش قیمت ارز به گفته برخی ها می تواند افزایش صادرات باشد، افزود: باتوجه به اینکه نحوه دریافت ها و پرداخت ها برای فعالان اقتصادی در بازارهای صادراتی با مشکلاتی همراه است مشوق های صادراتی باید از حیث تسهیل در نحوه دریافت ها و پرداخت ها باشد.

(یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷) ۰۸:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها