شنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۰۴۰۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران مطرح کرد:

تولید کنندگان برای تولید و صادرات احساس امنیت نمی کنند

عبدالوهاب سهل آبادی گفت: نبود مسئولیت و تعهد در دولت موجب شده تا به حیات در تولید و صادرات امیدوار نباشیم و احساس امنیت نکنیم.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران در ششمین همایش بزرگداشت روز جهانی غذا با بیان اینکه وضعیت تولید محصولات کشاورزی مناسب نیست اظهار کرد: امروز تولید محصولات کشاورزی با آب سالم صورت نمی‌گیرد و نگرانی زیادی را در سلامت مواد غذایی به وجود آورده‌است.
سهل آبادی به وضعیت اقتصادی و کسب و کار صنعتگران کشور اشاره کرد و گفت: امروز کدام صنعتگر غذایی از کسب و کارش راضی است و کدام تولید کننده لبنیات می تواند به بخش مهم صادرات توجه کند؟ وی با بیان اینکه اگر تولید کننده خود را به بازار دنیا معرفی کند نمی‌داند که امنیت در کسب و کار داخل وجود دارد، تصریح کرد: شعار فائو در از بین بردن گرسنگی بسیار خوب است اما علاوه بر تحقق این شعار باید برای تثبیت آن نیز اقدام عاجل داشته باشیم چراکه صنایع عذایی امیدی به ادامه فعالیت و حیات خود ندارند.
رئیس خانه صنعت معدن تجارت ایران با اشاره به نقش دانشگاه در معرفی و تبیین مشکلات صنعت اظهار کرد: ۴۰ سال است که از ارتباط صنعت و دانشگاه صحبت می کنیم اما تاکنون خروجی درستی مشاهده نکردیم.
وی بر عدم بسترهای صادراتی در کشور تاکید کرد و گفت: تولید کننده توان صادرات ندارد چون حمایتی وجود ندارد کدام تولید کننده مواد فاسدشدنی می‌تواند در صادرات احساس امنیت کند؟
این فعال اقتصادی در ادامه خطاب به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: نباید به دولت و وعده‌های دولت امیدوار باشیم بلکه باید در کنار هم یک‌صدا و یک دست کارها را پیش ببریم.
رئیس خانه صنعت معدن تجارت ایران به مشکل زباله در استان اشاره کرد گفت: عدم استفاده از امکانات و بسترهای مناسب علمی در تولید برق از زباله موجب شده که پساب ها و زباله ها تبدیل به یک معضل بزرگ برای استان شود .
سهل آبادی افزود: در تهران یک نیروگاه ۲ مگاواتی برق با استفاده از زباله ایجاد شده است که نشان میدهد ایجاد نیروگاه زباله سوز در مازندران شدنی است.

(شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷) ۱۲:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها