جمعه / ۲۰ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۰۳۹۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پرداخت ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح اشتغال روستایی

بانک کشاورزی اعلام کرد: از آغاز اجرای طرح اشتغال روستایی تاکنون ۶۳ هزار طرح به بانک کشاورزی معرفی و بررسی شده که تا کنون برای ۱۲ هزار و ۵۳۱ طرح با مبلغ ۱۸ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات شده است.

در پی درج خبری در خبرگزاری فارس، بانک کشاورزی توضیحاتی ارسال کرد. در این توضیحات امده است،  پیرو درج مطلبی با عنوان «طرح توسعه اشتغال روستایی پس از 15 ماه/بیش از نیمی از اعتبار بانک کشاورزی جذب نشد» در صفحه کشاورزی و امور دام آن خبرگزاری، به اطلاع می‌رساند، مطلب مذکور به دلایل زیر خلاف واقع و بر اساس اطلاعات غلط تهیه و منتشر شده است.
خواهشمند است به منظور تنویر افکار عمومی دستور فرمایید نسبت به درج این توضیحات در آن رسانه محترم اقدام فرمایند.
١- بانک کشاورزی تنها مجری طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیست و به طور همزمان دو بانک دیگر و یک موسسه اجرای این طرح را به عهده دارند ، معلوم نیست چرا بانک کشاورزى به شکلى غیر منصفانه مورد هجمه قرار گرفته است.
٢- مرحله اول اعتبار طرح مذکور بهمن ماه سال گذشته تخصیص داده شد و معرفی طرح ها از ابتدای سال ۱۳۹۷ آغاز شده است، لذا این ادعا که  ۱۵ ماه از اجرای این طرح ها می‌گذرد، کذب است.
٣- پذیرش و بررسی طرح‌های یاد شده ، بررسی اهلیت واجدان شرایط برای استفاده از این طرحها و همچنین اخذ وثایق و تضامین وقت و دقت زیادی مى‌خواهد.
۴- از آغاز اجرای طرح مذکور تاکنون ۶۳ هزار طرح به بانک کشاورزی معرفی شده و مورد بررسی قرار گرفته است که از این تعداد تا تاریخ ٩٧/٧/١٨ تعداد ١۴١٧٠ طرح با مبلغ ۲۹ هزار و ۲۱۵  میلیارد ریال در بانک به تصویب رسیده است و از بین آنها ۱۲ هزار و ۵۳۱ طرح با مبلغ ۱۸ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات آنها صورت گرفته است، این رقم معادل ۷۵ درصد اعتبار ابلاغی به استان‌ها است .
مابقی طرح‌ها شامل ۸۶ طرح مصوب کارگروه ملی و با مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال مى شود که عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات آنها مستلزم تشریفات و صرف زمان بیشتری است، با این حال انتظار می‌رود، طی هفته‌های آتی پرداخت این تسهیلات نیز  انجام شود.
۴- آمار ۱۲ هزار و ۶۹۹ میلیارد ریال به نقل از گزارش اداره کل امور مالی بانک کشاورزی مربوط به تاریخ هشتم مهرماه ۱۳۹۷ است که خالص پرداختی به طرح‌های اجرا شده را نشان می‌دهد، در حالی که کل مبلغ تخصیص یافته به طرح‌های اجرا شده، شامل اقساطی است که بعداً پرداخت می شود، بیشتر از رقم مذکور و معادل ۱۶ هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال بوده است.
همان طور که در اطلاعیه قبلی در تاریخ هفتم مهرماه ۹۷ اعلام شد ،عملیات بررسی و تصویب طرحهای مرحله اول اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بانک به پایان رسیده است و در انتظار پرداخت مرحله دوم اعتبار برای تخصیص به طرح‌های در دست بررسی هستیم .
لازم به ذکر است، در بسیاری از استان‌ها اعتبار ابلاغی به آنها خاتمه یافته و حتی برخی از استان‌ها ارقام بیشتر از اعتبار ابلاغی هم پرداخت کرده اند.
بدیهی است روند پرداخت تسهیلات در قالب این طرح ادامه دارد و اعداد و ارقام مربوط به تسهیلات پرداختی نیز افزایش خواهد یافت. از همکاران خبرگزارى فارس انتظار مى‌رود که در نقل و تحلیل آمار عملکردها به نحوى عمل کنند که موجب نادیده گرفتن عملکرد مثبت بانک در اجراى طرح مذکور نشود.

(جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷) ۱۱:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها