سه شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۰۳۴۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی
رئیس انجمن مهندسی کیفیت صنایع غذایی استان مازندران مطرح کرد:

بررسی کیفیت مواد غذایی به عهده ی پزشکان نیست

محمد رزاقی با بیان اینکه بررسی کیفیت مواد غذایی به عهده ی کارشناسان انجمن مهندسی کیفیت صنایع غذایی است، اظهارکرد: از مردم و اصحاب رسانه می خواهم به جای مراجعه به پزشکان در این زمینه به کارشناسان صنعت غذا مراجعه کنند.

وی با اشاره به وظیفه ی کارشناسان انجمن مهندسی کیفیت صنایع غذایی گفت: وظیفه ی کارشناسانانجمن رصد و پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به کیفیت صنایع غذایی است که نتایج آن را به اطلاع مردم و مسئولان می رسانیم .
این مسئول برطرف کردن مشکلات احتمالی در صنعت غذا را مستلزم رصد به موقع آن ها دانست و تصریح کرد: تیم کارشناسی پس از به دست آوردن اطلاعات مربوط به یک مشکل، ابتدا به صورت صحیح آن را تحلیل کرده و سعی میکند در کوتاهترین زمان به راه حل برسد تا نگرانی های به وجود آمده در رابطه با آن مشکل برطرف شود.
رزاقی با اشاره به نقش رسانه در عکس العمل مثبت و یا منفی جامعه نسبت به یک معضل اظهار کرد:با توجه به پیشزفت تکنولوژی و رسانه در دنیای امروز، مردم سعی میکنند اخبار را در هر زمینه ای در رسانه های جمعی دنبال کنند که متاسفانه گاهی مشاهده می شود بعضی از کانال ها اقدام به شیطنت رسانه ای کرده و اخبار نادرست در رابطه با صنایع غذایی منتشر می کنند که از آن دسته می توان به ریختن وایتکس در شیر توسط کارخانجات لبنی اشاره کرد.
رئیس انجمن مهندسی کیفیت صنایع غذایی با دعوت از اصحاب رسانه برای همکاری در زمینه ی جلوگیری از شایعه پراکنی برخی افراد در رسانه ها گفت:امیدواریم که با همکاری رسانه ها بتوانیم از شایعاتی که در مورد این صنعت به وجود می آید جلوگیری کرده و با نظرات کارشناسی شده اخبار صحیح را به اطلاع مردم برسانیم تا دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.
وی افزود: هرچند ممكن است مشکلاتی نیز وجود داشته باشد اما برخی افراد با بزرگنمایی در رسانه ها موجب نگرانی مردم می شوند که با توجه به فراز و نشیب هایی که در اقتصاد به وجود آمده این نگرانی ها به حق است و سعی می کنیم این شکل از نگرانی ها را با اطلاع رسای درست در بین مردم کاهش داهیم.
او در ادامه با انتقاد از مراجعه برخی افراد نا آگاه به پزشکان برای دریافت نظرات کارشناسانه در حوزه ی صنعت غذایی بیان کرد:زحمات پزشکان در حوزه ی سلامت و بحث درمان بیماران برکسی پوشیده نیست ولی اظهار نظر در حوزه ی صنعت غذایی و پژوهش بر روی تغذیه ی مردم و کیفیت مواد غذایی که مورد مصرف قرار میگیرد به عهده ی کارشناسان انجمن مهندسی کیفیت صنایع غذایی است و امیدواریم که رسانه ها در اطلاع رسانی راجع به این قضیه به مردم با کارشناسان متخصص این صنعت همکاری کنند.
این مسئول با بیان اینکه مازندران با وجود کارخانه های بسیار بزرگ و کارشناسان خبره در زمینه ی صنایع غذایی؛ جزو استان های بزرگ صنعت غذا همچون مشهد؛ تبریز و تهران در صنعت غذا است، عنوان کرد: برخی از کارشناسان انجمن مهدنسی کیفیت صنعت غذای مازندران دارای رتبه های برتر کشوری هستند؛ برخی سوابق طولانی در تالیف کتب و برخی سوابق طولانی در فرمولاسیون موادغذایی مختلف دارند که نشان دهنده ی بسترهای قوی،در مازندران در بحث صنایع غذایی است.

(سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷) ۱۳:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها