شنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۰۲۴۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های لبنی

کاهش 25 درصدی دریافت شیر خام به کارخانه‌های لبنی صحت ندارد

رضایی گفت:تعداد خریداران افزایش یافته و به همین خاطر کارخانه‌ها تصور می‌کنند که تولید شیر خام در کشور کم شده است.

مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه روز ملی دامپزشکی در جمع خبرنگاران درباره آخرین تصمیمات دولت در زمینه واردات شیرخشک، اظهار کرد: هنوز این مسئله نهایی نشده و انتظار می رود که طی روزهای آتی تعیین و تکلیف شود.
وی در پاسخ به سوال مبنی بر آنکه دبیر انجمن صنایع لبنی ادعا می‌کند دریافت شیر روزانه کارخانه‌های لبنی 20 تا 25 درصد کاهش یافته است، افزود: این امر صحت ندارد، چرا که تعداد خریداران شیر خام افزایش پیدا کرده و همین امر موجب شده تا ورودی شیر برخی کارخانه‌ها کاهش یابد.
رضایی ادامه داد: به عنوان مثال اگر در گذشته 20 کارخانه اصلی شیر خام را از دامداران خریداری می‌کردند، هم اکنون تعداد این کارخانه‌ها به 40 مورد افزایش یافته است و همین امر موجب شده که جذب شیر خام از سوی برخی کارخانه‌ها کاهش یابد و اینگونه نیست که تمامی شیر خام تولیدی دامداران جذب صنایع شیرخشک شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر این مسئله که شیر خام به اندازه کافی در کشور وجود دارد، گفت: با توجه به وضعیت کنونی تولید نیازی به واردات شیرخشک نداریم.
رضایی در پایان درباره ضرورت لغو ممنوعیت صادرات شیرخشک تصریح کرد: با توجه به مازاد یک میلیون تنی شیر خام موضوع ممنوعیت صادرات باید لغو گردد تا شیر خام مازاد در قالب‌های مختلف همچون شیرخشک از کشور صادر شود.

(شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷) ۱۴:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها