جمعه / ۱۳ مهر ۱۳۹۷ / ۱۹:۵۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۰۲۳۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های لبنی

کسری 25 درصدی روزانه توزیع شیرخام به کارخانه های لبنی/واردات شیرخشک در حال بررسی است

باکری گفت:کارخانه های لبنی 25درصد کمتر از نیاز خود شیرخام دریافت می کنند که منجر به کمبود عرضه محصولات لبنی می شود.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی درباره آخرین وضعیت واردات شیرخشک اظهار کرد: موضوع واردات شیرخشک در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و تا کنون مصوبه ای در این زمینه ابلاغ نشده است.
وی با اشاره به اینکه روزانه 19 هزارتن شیرخام مورد نیاز صنایع لبنی است، افزود: بارها از دامداران تقاضا کرده ایم که اگر قادر به تامین نیاز صنایع هستند، اقدام به انعقاد قرارداد و تحویل شیر براساس آن کنند،تا انجمن درخواستی مبنی بر واردات نداشته باشد.
باکری با اشاره به اینکه کارخانه های لبنی روزانه 25 درصد کمتر از نیاز خود شیرخام دریافت می کنند،بیان کرد: کسری دریافت شیرخام صنایع  منجر به کمبود عرضه محصولات لبنی در فروشگاه های سراسری سطح کشور خواهد شد.
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که با وجود اظهارات رئیس انجمن گاوداران مبنی بر توزیع شیرخام بیش از نیاز صنایع چه نیازی به واردات شیرخشک است،گفت: این موضوع کاملا کذب است چرا که اگر انجمن گاوداران اذعان می کند که عرضه شیر بیش از نیاز کارخانه های لبنی است، جای این سوال مطرح است که چرا حاضر به انعقاد قرار داد با صنایع نیستند؟
بیشتر بخوانید: جبران کسری بازار با واردات شیرخشک
وی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود نوسان نرخ ارز، واردات شیر خشک توجیه اقتصادی دارد،بیان کرد: نوسان نرخ ارز ارتباطی به واردات شیرخشک ندارد، چرا که شیرخام تولیدی جوابگوی نیاز کارخانه ها نیست و از آن جا که دامداران ادعای دیگری دارند، از این رو این موضوع باید راست آزمایی شود که ادعای کارخانه های لبنی یا دامداران کدامیک صحت دارد؟
باکری با اشاره به اینکه در تامین شیرخشک داخلی مشکلی نداریم،افزود: سالانه 70 هزارتن شیرخشک در داخل تولید می شود که این میزان جوابگوی نیاز صنایع شیرینی و شکلات،بستنی، قنادی و... است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تنها بحث سر کمبود شیر خام کل کشور است چرا که کارخانه های لبنی روزانه 4 تا 4 هزار و 500 تن کمتر از نیاز خود،شیر دریافت می کنند.
دبیر انجمن صنایع لبنی در پایان تصریح کرد: سال 95، 24 هزارتن و سال گذشته 37 هزارتن شیرخشک مازاد بر نیاز کشور به بازارهای هدف صادر شد که این میزان بیانگر وضعیت مساعد تولید شیرخشک در کشور است.

(جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷) ۱۹:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها