جمعه / ۱۳ مهر ۱۳۹۷ / ۱۹:۵۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۰۲۲۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات محصولات شیلاتی افزایش یافت

یک مقام مسئول گفت: صادرات 47 هزارتن محصولات شیلاتی در پنج ماهه نخست سال بیانگر افزایش صادرات نسبت به سال گذشته است.

عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت،فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران از افزایش صادرات محصولات شیلاتی خبر  داد و گفت: براساس آمار گمرک در پنج ماهه نخست سال 47 هزارتن محصولات شیلاتی با ارزش بالغ بر 132 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد که این میزان از نظر وزنی 19 درصد و ارزشی 9 درصد افزایش داشته است.
به گفته وی بیشترین کالاهای صادراتی به انواع ماهی،میگو و سپس خوراک آبزیان اختصاص دارد.
گلشاهی ادامه داد: در پنج ماهه ابتدای سال انواع ماهی صادراتی از نظر وزنی 13 و ارزشی 4 درصد،میگو وزنی 112 و ارزشی 114 درصد و خوراک آبزیان وزنی 49 و ارزشی 13 درصد رشد داشته است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه میزان صادرات تا پایان سال به 550 تا 570 میلیون دلار می رسد،بیان کرد: براین اساس میزان صادرات از نظر ارزشی 11 و وزنی 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد خواهد داشت.
بیشتر بخوانید: تولید یک میلیون و 200 هزارتن محصولات شیلاتی در سال جاری/ رتبه نخست صید فانوس ماهیان در اقیانوس هند به ایران تعلق دارد
وی از صادرات 3 هزار و 670 تن قزل آلا در پنج ماهه نخست سال خبر داد و گفت: این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل تنها یک هزار و 810 تن قزل آلا صادر شده بود که این رقم بیانگر رشد 101 درصدی صادرات است.
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت،فراوری آبزیان در پاسخ به این سوال که اعمال تحریم های جدید می تواند بر صادرات تاثیر گذار باشد،بیان کرد: با توجه به  مشخص نبودن وضعیت پیمان سپاری ارزی،صادرکنندگان در ابهام به سر می برند، از این رو پیش بینی می شود که تا حدودی صادرات با رکود مواجه شود.
وی ادامه داد: براساس تجربه سنوات گذشته، اعمال تحریم های جدید در ابتدا تا حدودی بحث کشتیرانی و نقل و انتقال بانکی را تحت تاثیر خود قرار می دهد که مجددا بعد از مدتی تجارت راه خود را پیدا می کند.
این مقام مسئول در پایان از کاهش واردات محصولات شیلاتی خبر داد و گفت: در پنج ماهه امسال، 16 هزار و 650 تن انواع محصولات شیلاتی با ارزش 37 میلیون دلار وارد کشور شد که از نظر وزنی 36 درصد و ارزشی 39 درصد کاهش داشته است.


(جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷) ۱۹:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها