چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۰۱۹۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس فرآورده های لبنی

عرضه شیر برگشتی کارخانجات در واحدهای توزیع لبنیات سنتی صحت ندارد

رئیس جامعه دامپزشکان، با بیان اینکه موافق مصرف لبنیات سنتی در جامعه نیستیم، عرضه شیر برگشتی کارخانجات در واحدهای توزیع لبنیات سنتی را نادرست خواند.

شاپور رضا شجاعی در نشستی خبری با بیان اینکه صنعت پرورش طیور در کشور، قدیمی بوده و واحدهای تولیدی نیز به همان میزان فرسوده هستند، اظهار داشت: بنابراین عملیات بهسازی این واحدها نیاز به زمان زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، یکی از مهمترین موضوعات مطرح در صنعت طیور است، افزود: سازمان دامپزشکی و سایر نهادهای مربوطه برای کنترل این بیماری برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند؛ ضمن اینکه کمیته های تخصصی طیور ما نیز در این زمینه فعال هستند تا شاهد خسارات کمتری در حوزه مذکور باشیم.

رئیس جامعه دامپزشکان کشور، در بخش دیگری از سخنان خود درباره مصرف لبنیات سنتی یا فله نیز گفت: جامعه دامپزشکان کشور طرفدار عرضه لبنیات سنتی که نظارت کافی بر روی آنها وجود ندارد، نیست.

شجاعی افزود: سازمان دامپزشکی نیز نظر مساعدی در این زمینه ندارد و هر دو طرف موافق مصرف لبنیات پاستوریزه در جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف نظراتی در این زمینه بین سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت وجود دارد، گفت: اگر با این عرضه لبنیات سنتی برخورد نمی شود به همین دلیل است، اما اگر در حین نظارت ها و نمونه برداری های سازمان دامپزشکی مورد مشکوکی مشاهده شود، با آن برخورد قاطع خواهد شد.

شجاعی درباره اینکه گفته می شود، لبنیات سنتی که در جامعه عرضه می شود، شیر برگشتی کارخانجات است، گفت: ممکن است در برخی موارد این مساله صحت داشته باشد؛ اما نمی توان گفت که همه واحدهای لبنی سنتی چنین شیری را مصرف و عرضه می کنند، چرا که به هرحال مردم متوجه کیفیت محصولات مصرفی خواهند شد و اینگونه نیست که بتوانند شیرهای باکیفیت خیلی پایین را به آنان عرضه کنند. 
(چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷) ۱۶:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها