سه شنبه / ۳ مهر ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۰۰۱۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی
دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران خبر داد:

برگزاری ششمین دوره همایش گرامیداشت روز جهانی غذا در مازندران

دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران از برگزاری همایش گرامیداشت روز جهانی غذا در 21 مهرماه امسال خبر داد و اظهار کرد: ششمین دوره همایش روز جهانی غذا در 21 مهرماه امسال در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به همت انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران برگزار می شود.

احمد مهدی زاده با بیان اینکه تولیدکنندگان و کارشناسان برتر صنعت غذا در این همایش مورد تقدیر قرار می گیرند، خاطر نشان کرد: امسال علاوه بر لوح برتر به واحدهای برتر کیفی استان، تندیس  برتر به واحدهایی که سال های متمادی در همایش روز جهانی غذا عنوان واحد برتر را کسب کرده اند؛ اهدا می شود.
وی کیفیت را مهمترین ملاک انتخاب واحدهای برتر صنعت غذا در همایش روز جهانی غذا دانست و تاکید کرد: لیستی از  واحدهای برتر صنعت غذا توسط دستگاه های نظارتی، ادارات مرتبط با صنعت غذا و برخی معیارها و ضوابط تنظیم می گردد که برای انتخاب نهایی به رای کارشناسان، استادان دانشگاه، اصحاب رسانه، فعالان و کارشناسان عرصه صنعت غذا  قرار می گیرد.
دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با بیان اینکه 10 واحد تولیدی از 10 گروه غذایی مورد تجلیل قرار می گیرند، اظهار کرد: علاوه بر معرفی واحدهای تولیدی برتر، کارشناسان برتر از 10 گروه غذایی مورد تقدیر قرار می گیرند.
مهدی زاده مهمترین مشکل صنایع غذایی را مواد اولیه برشمرد و گفت: متاسفانه در تهیه مواد اولیه مشکلات زیادی داریم به گونه ای که همیشه یک نوع از مواد اولیه مورد نیاز موجود نیست یا به سختی تهیه می شود.
وی با بیان اینکه قبلا تولیدکنندگان برای تهیه مواد اولیه می توانستند به صورت چکی خرید داشته باشند، اظهار کرد: امروز دیگر خرید مواد اولیه مانند سابق به صورت چکی نیست و خریدار باید پول مواد اولیه مورد نیازش را واریز و پس از یک هفته تا ده روز محموله اش را دریافت کند.
مهدی زاده سرمایه در گردش را دیگر مشکل پیش روی صنعت غذای استان برشمرد و خاطر نشان کرد: متاسفانه هزینه بالای تولید و نبود تسهیلات ارزان قیمت موجب شده تا تامین سرمایه در گردش تبدیل به یکی از مشکلات اصلی پیش روی تولیدکنندگان شود.
دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران در پاسخ به این پرسش که مشکل تامین مواد اولیه پتروشیمی صنایع حل شده است؟ اظهار کرد: نابه سامانی زیادی در توزیع مواد اولیه پتروشیمی صنعت غذا وجود دارد، بخشنامه های وزارت صنعت و با وزارت نفت همخوانی ندارند و هر روز مشکلی را بر مشکلات دیگر می افزایند.

(سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷) ۱۰:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها