شنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ / ۲۲:۱۷
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۷۹۹۷۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

تولید و واردات گوشت قرمز نیازمند تقسیم کار است

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: دانشگاه های کشور باید با آسیب شناسی ساختار مدیریت تولید و واردات گوشت قرمز در کشور، در تنظیم یک سند ملی تقسیم کار و چشم انداز گوشت قرمز کشور ایفای نقش کنند.

فرهاد آگاهی، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در خصوص تولید و واردات گوشت قرمز و مدیریت بازار آن اظهار داشت: اقتصاد حوزه پرورش دام اعم از دام سبک و سنگین، نیازمند یک سند ملی و فراگیر است تا بر اساس آن، یک تقسیم کار ملی صورت گیرد و سازمان های مرتبط، وظایف و اختیارات خود را بازبینی کنند.
وی تاکید کرد: بدون تقسیم کار ملی در این حوزه، راه به جایی که مشکلات برطرف شود، نخواهیم برد و هر تلاشی هم که صورت می گیرد، تسکینی و مقطعی است و اگر بخواهیم دقیق تر به آن نگاه کنیم، به نوعی دست و پا زدن است و بیشتر شبیه همان عبارت قدیمی« از چاله به چاه افتادن» است.
آگاهی اضافه کرد: در این تقسیم کار، باید سازمان ها در قبال ماموریت و مسئولیت خود، پاسخگو باشند و دقیقا مشخص کنند که بودجه کشور را بر اساس کدام سند کارشناسی شده، هزینه کرده اند.
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه شفافیت، آن روی سکه پاسخگویی است، تاکید کرد: از نگاه من، ریشه بسیاری از نابسامانی هایی که گریبانگیر بازار گوشت قرمز شده، تناقض های ساختاری در این حوزه و عدم شفافیت و پاسخگویی دست اندرکاران آن است، به طوری که فرایندها انقدر در هم تنیده و مبهم شده که در نهایت معلوم نیست چه کسی باید پاسخگوی وضعیت حاضر باشد.
به گفته آگاهی، کشور باید به سمتی حرکتی کند که مبتنی بر یک سند ملی و جامع برای تولید و واردات گوشت قرمز که انجام آن برای همه دستگاه های دولتی الزام آور باشد، چرخه شفافیت و پاسخگویی سازمان ها به صورت کاملا روشن، مشخص باشد و مدیران، تصمیم سازان و سیاستگذاران نسبت به دستورات و بخشنامه هایی که صادر می کنند، مسئول باشند.
آگاهی ادامه داد: تا زمانی که نتوانیم راه حلی برای وجود اختلافات فاحش آماری در دستگاه های دولتی در خصوص ظرفیت تولید و میزان نیاز به واردات پیدا کنیم و تا وقتی که نوع سبد حمایت ازتولید داخل را نتوانیم به گونه ای تعریف کنیم که در نهایت به نفع مصرف کننده ختم شود و تا روزی که تصور کنیم که با در پیش گرفتن رویکردهایی همچون قیمت های دستوری می توانیم از اقتصاد پرورش دام حمایت کنیم، این حوره به تعادل نخواهد رسید و این مهم، جز با هم افزایی سازمان ها مختلف و رهایی از نگرش های جزیره ای و پناه جستن به یک سند ملی محقق نخواهد شد.
وی درپایان ضمن درخواست از دانشگاه های کشور برای ورود به این موضوع تصریح کرد: دانشگاه های کشور باید با آسیب شناسی ساختار مدیریت تولید و واردات گوشت قرمز در کشور، در تنظیم یک سند ملی تقسیم کار و چشم انداز گوشت قرمز کشور ایفای نقش کنند و کشور را از این بحران و آشفتگی نجات دهند.

(شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷) ۲۲:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها