شنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۹۹۷۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

آغاز برداشت میگو از مزارع گلستان

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات گلستان با اشاره به آغاز برداشت میگو در مزارع پرورش میگو گمیشان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 2500 تن میگو از مزارع گمیشان برداشت شود که نسبت به سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش خواهد داشت.

مهندس «محمود سقلی» در مراسم آغاز برداشت میگو از مزارع گلستان  که با حضور مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران برگزار شد، اظهار کرد: عملیات رهاسازی بچه میگو در اردیبهشت ماه سالجاری آغاز و 830 هکتار را با ذخیره سازی 2 میلیون قطعه بچه میگو زیر کشت بردیم.
وی افزود: بیش از 60 تا 70 درصد میگوهایی که صید آن آغاز شده به وزن صادراتی رسیده‌اند و با توجه به 6 واحد عمل‌آوری در سطح استان می‌توانیم عمل‌آوری 2500 تن را بر اساس برنامه انجام دهیم.
سقلی خاطرنشان کرد:  عمدتاً مثل سال‌های گذشته 80 تا 85 درصد بسته‌بندی واحدهای عمل‌آوری ما به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و کشورهای اروپایی و کشور چین صادر شده  است.
وی با بیان این‌که تلاش داریم توسعه 4 هزار هکتاری در مجتمع پرورش میگو گمیشان ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در عرصه فعال پرورش میگو گمیشان 1200 نفر که عمدتاً از نیروهای بومی منطقه هستند در بخش‌های  پرورش، صید، عمل‌آوری و بسته‌بندی میگو مشغول به فعالیت‌اند.
معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات گلستان گفت: تولید گلستان در سال گذشته 1690 تن که در سال جاری بر اساس بچه میگو ذخیره شده پیش‌بینی 2500 تن را کرده‌ایم که بیش از 60 درصد افزایش تولید را نسبت به سال قبل داشتیم.

(شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷) ۱۴:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها