جمعه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ / ۲۰:۵۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۹۹۴۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

خروج روزانه کالای ایرانی از مرزها،قیمت ها را بالا برد

یک مقام مسئول با اشاره به توجیه اقتصادی خرید کالای ایرانی بعلت نوسانات ارزی ،گفت:خروج روزانه محصولات ما از مرزها در افزایش قیمت تاثیر گذار بوده است.

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره آخرین وضعیت توزیع اقلام اساسی،اظهار کرد: از ابتدای ایام محرم تا کنون قیمت اقلامی نظیر حبوبات،برنج،قند و شکر،چای و ... افزایشی نداشته است و تنها قیمت روغن به سبب کمبود دانه های روغنی و عرضه با نوساناتی در بازار روبرو شد.
وی با اشاره به اینکه روغن به اندازه کافی برای هیئت ها و تکایای مذهبی وجود دارد،افزود: با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات، تا ۱۰ روز آینده مقدار زیادی روغن در بازار عرضه می شود و وضعیت به روال عادی باز خواهد گشت و جای هیچ گونه نگرانی نیست.
آقاطاهر ادامه داد:جو روانی نوسان نرخ دلار باعث شد قیمت برخی اقلام حبوبات در ماه های اخیر ۱۰ تا ۱۵ درصد در بازار افزایش یابد که باوجود آغاز فصل برداشت تا پایان ایام محرم کمبودی در بازار نخواهیم داشت.
وی در پاسخ به این سوال که آیا احتکار خانگی در افزایش قیمت اقلام اساسی تاثیر گذار بوده است،بیان کرد: این موضوع تاثیر چندانی در افزایش قیمت اقلام نداشته است و تنها جو روانی نوسان نرخ ارز و همچنین ماندن برخی مواد اولیه در انبارها قیمت را افزایش داده است.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پایان با انتقاد از خروج کالاهای ایرانی از مرزها تصریح کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز،کالاهای ایرانی برای کشورهای همسایه توجیه اقتصادی دارد به گونه ای تاجران عراق از مرز نخجوان و...  نخود،برنج و دیگر محصولات خود را به صورت روزانه خریداری می کنند که همین موضوع در افزایش قیمت تاثیر گذار بوده است.به همین خاطر از مسئولان ذی ربط انتظار می رود از خروج اینگونه کالاهای ایرانی از مرزها جلوگیری کنند.

(جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷) ۲۰:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها