سه شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۹:۲۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۹۹۲۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

رشد ۸۰ درصدی صادرات غیر نفتی ایران به عمان

عبدالخانی گفت: بر اساس آمار و اطلاعات گمرک جمهوری اسلامی ایران، در 5 ماهه منتهی به مردادماه سال‌جاری بیش از یک میلیون و صد هزار تن کالا به ارزش ۳۹۲ میلیون دلار از ایران به عمان صادر شده است.

عباس عبدالخانی رایزن بازرگانی ایران در عمان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان مرداد‌‌ماه بیش از یک میلیون و صد هزار تن کالا به ارزش ۳۹۲ میلیون دلار از ایران به عمان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده رشد ۸۰ درصدی است.
وی گفت: محصولاتی همچون آهن و فولاد، میعانات نفتی و انواع گازها و روغن های صنعتی، دام زنده و کلینکر و مصالح ساختمانی و تره‌بار و فرش ماشینی، مهم ترین اقلام صادراتی کشورمان به عمان محسوب می‌شوند.
 رایزن بازرگانی ایران در عمان با اشاره به تراز تجاری مثبت 270 میلیون دلار به سود ایران در تجارت با عمان گفت: برخی از کالاهای ایرانی از طریق امارات وارد می شود که جزء اقلام صادرات مستقیم ایران به عمان قلمداد نمی‌شوند.
 سهولت صدور ویزا برای فعالان تجاری، توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی و سهولت ثبت شرکت تجاری برای اتباع ایرانی از مهم ترین دلایل رشد و توسعه سطح روابط تجاری میان دو کشور همسایه ایران و عمان است.

(سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷) ۱۹:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها