سه شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۹۹۱۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس فرآورده های لبنی

دوئل دو وزیر بر سر شیرخشک/ ۳ پیشنهاد اختلاف‌ برانگیز روی میز دولت

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه وزیر صنعت لغو ممنوعیت واردات،کاهش تعرفه و اختصاص ارز دولتی به واردات شیرخشک را دنبال می کند، از مخالفت شدید وزیر جهاد با این امر خبر داد.

سید احمد مقدسی با بیان اینکه لغو ممنوعیت صادرات شیرخشک همچنان در دست پیگیری است، اظهارکرد: هنوز این پیگیری ها به نتیجه نرسیده است. 
وی با اشاره به اینکه وزیر صنعت به دنبال آزاد کردن واردات این محصول است، افزود: آقای شریعتمداری طرحی را به هیات وزیران برده که براساس آن واردات شیرخشک آزاد شود، تعرفه واردات این محصول از ۴۰ درصد به ۶ درصد کاهش یابد و ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات آن اختصاص یابد. این پیشنهاد در هیات وزیران در دست بررسی است. 
به گفته مقدسی، واردات شیرخشک با ارز آزاد برای واردکنندگان صرفه اقتصادی ندارد. 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور با بیان اینکه تولیدکنندگان از وزیر جهاد کشاورزی خواسته اند مانع اجرای این طرح شود، اضافه کرد: گفته می شود وزیر جهاد کشاورزی نیز با پیشنهاد وزارت صنعت مخالف است و تلاش می کند تا مانع تصویب آن شود. 
مقدسی درباره اینکه آیا بهتر نیست با واردات موقت، چالشی که به وجود آمده را برطرف کرد؟، گفت: مساله اینجاست که در کشور کمبود نداريم. براساس آماری که به وزیر جهاد کشاورزی ارائه کرده ایم در ۵۶ واحد دامپروری کشور در ۵ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰.۸۲ درصد در تولید شیرخام رشد داشته ایم و تولید شیر در سال جاری از ۱۰ میلیون تن به ۱۱ میلیون تن خواهد رسید. 
وی با بیان اینکه کارخانجات اظهار می کنند ورودی شیرخام آنها کاهش یافته است، گفت: قبلا ورودی شیرکارخانجات ۸.۲ میلیون تن بود الان به ۷.۵ میلیون تن رسیده، دلیل این امر نیز آن است که قبلا کارخانجات شیر را از گاودار می خریدند و تحویل کارخانه های شیرخشک می دادند اما  الان تولیدکنندگان شیر و واحدهای تولیدشیرخشک در ارتباط مستقیم با هم هستند و نیازی به واسطه گری کارخانجات لبنی نیست. 

(سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷) ۱۳:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها