دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ / ۲۰:۴۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۹۹۱۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی
گزارش فودنا از سفر هیئت اقتصادی ایران به جمهوری فنلاند :

حضور موثر و فعال فدراسیون صنایع غذایی در سفر هیئت اقتصادی ایرانی به فنلاند

هیئت اقتصادی ایران به ریاست وزیر جهاد کشاورزی در فنلاند از ظرفیتهایی دیدن کردند که قرار است موضوع همکاریهای میان دو کشور باشد.

ایران و فنلاند برای گسترش همکاریهایشان در بخش کشاورزی از سه سال قبل ، هشت هیئت را در سطح وزرا ، معاونان و فعالان اقتصادی به پایتخت های یکدیگر اعزام کردند.
در سفر وزیر جهاد کشاورزی به کشور فنلاند اعضای هیئت مدیره فدارسیون تشکل های صنایع غذایی ایران حضور داشتند. در این سفر محسن نقاشی مدیر عامل و دبیر اجرایی، امیر ثابت پی رییس هییت مدیره، سید ابراهیم حسینی نایب رییس هییت مدیره ، حسین علیخانی و نعمت احمدیان اعضای فدراسیون صنایع غذایی کشاورزی ایران حضور داشتند.
شایان ذکر است وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی با وزیر جهاد کشاورزی فنلاند دیدار و در یک سمینار مشترک حضور یافتند. در این سمینار محسن نقاشی مدیرعامل فدارسیون تشکل های صنایع غذایی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت که پس از وی نیز چند تن از فعالان اقتصادی کشور فنلاند نیز سخنرانی کردند.
در حاشیه سفر وزیر جهاد کشاورزی به کشور فنلاند دیدار و بازدی از چند مجتمع تولیدی کشاورزی و صنایع غذایی فنلاند فراهم شده بود که اعضای فدارسیون صنایع غذایی ایران نیز حضور داشتند.
در سفر محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به کشور فنلاند، در روز چهارشنبه این هفته ۵ سند همکاری در زمینه بخش‌های مختلف کشاورزی  بین وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر کشاورزی فنلاند و همچنین مدیرعامل موسسه جهاد استقلال کشور و ۳ موسسه و انجمن کشاورزی فنلاند در شهر هلسینکی به امضا رسید.
شایان ذکر است وضع اقتصاد فنلاند بهتر از سایر کشورهای منطقه یورو است. اقتصاد فنلاند وابستگی فراوانی به صادرات دارد و بحران اقتصادی سایر کشورهای اروپایی تأثیر زیادی روی صادرات این کشور گذاشته‌است. فنلاند تنها کشور منطقه یورو است که بر اساس اعلام سه نهاد مطرح مالی در زمینه اعتبار و درستی‌سنجی، از وضع باثبات (AAA) برخوردار است. تولید ناخالص داخلی فنلاند ۱۸۵٫۹ میلیارد دلار است که ۲٫۵ درصد آن در بخش کشاورزی، ۳۱٫۷ درصد آن در بخش صنعت و ۶۵٫۹ درصد آن در بخش خدمات تولید می‌شود. صادرات این کشور شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی، آهن‌آلات، الوار، کاغذ و خمیر کاغذ است که به کشورهای آلمان (۱۱٫۳ درصد)، سوئد (۱۰٫۵ درصد)، روسیه (۱۰٫۱ درصد)، بریتانیا (۵٫۶ درصد)، ایالات متحده آمریکا (۶٫۵ درصد) و هلند (۵٫۱ درصد) صادر می‌شود. واردات این کشور شامل مواد غذایی، نفت خام و فراورده‌های آن، مواد شیمیایی، تجهیزات حمل و نقل، آهن و فولاد، ماشین‌آلات، پارچه و الیاف پارچه و پشم است که از کشورهای آلمان (۱۵٫۶ درصد)، روسیه (۱۴ درصد)، سوئد (۱۳٫۷ درصد)، هلند (۶٫۶ درصد)، چین (۵٫۴ درصد)، بریتانیا (۴٫۷ درصد) و دانمارک (۴٫۵ درصد) است.
گزارش از حسین زحمتکش خبرنگار کشاورزی و صنایع غذایی فودنا

(دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷) ۲۰:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها