یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۸
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۷۹۸۸۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس شیرینی و شکلات

ایران ۷۰۰ میلیون دلار شیرینی و شکلات صادر می‌کند

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ج.ا.ایران گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن شیرینی و شکلات در کشور تولید می شود و حدود ۲۴۰ هزار تن از این محصولات به کشورهای خارجی صادر می‌شود که این امر ارزآوری ۷۰۰ میلیون دلاری برای کشور دارد.

عباس قبادی در افتتاحیه نمایشگاه شیرینی و شکلات اظهار کرد:  ارزآوری این صنعت به حدود 700 میلیون دلار می‌رسد و می‌توان این صنعت را جزو صنایع ارزآور به حساب آورد که در حوزه اشتغال زایی همواره نقش آفرینی می‌کند.
او درباره مشکلات مربوط به صنعت شیرینی و شکلات و رفع آن‌ها عنوان کرد: مشکلات این صنعت بیشتر به رکود مالی شرکت‌های مربوطه بازمی‌گردد. همچنین بخشی از مواد اولیه از خارج تامین می‌شود که در وزات صنعت، معدن و تجارت و بانک‌های ذی‌ربط درباره رفع این مشکلات چاره‌اندیشی شده است. امید می‌رود که مشکلات این صنعت روزبه‌روز کمتر شود و ما بتوانیم به شرایطی دست یابیم که بازارهای بین‌المللی را حفظ کنیم و گسترش دهیم.
قبادی با اشاره به رقابت با ترکیه در این صنعت توضیح داد: در چند سال اخیر در حوزه بسته‌بندی محصولات برای جذب مشتری، پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌ایم. در نمایشگاه امسال نیز رشد محصولات و نوآوری در بسته‌بندی‌ها کاملاٌ مشهود است. به گونه ای که امروز در زمینه بسته‌بندی به یکی از کشورهای برتر منطقه تبدیل شده‌ایم. سال گذشته ما در ترکیه حضور پیدا کردیم و مشخص بود که تولیدات شیرینی و شکلات ایران نسبت به محصولات این کشور از جایگاه بهتری از لحاظ کمی و کیفی برخوردار است. فقط به نظر می‌رسد ما در معرفی و بازاریابی این صنعت مقداری کند عمل کرده‌ایم که امید می‌رود با برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در داخل و خارج کشور این ضعف تحت پوشش قرار بگیرد.
او با بیان این‌که افزایش قیمت ارز تاثیر مثبتی در افزایش درآمد صادراتی این صنعت و کاهش واردات داشته است، یادآور شد: صنعت شیرینی، شکلات و بیسکویت چالش اقتصادی چندانی نداشته و تهدیدی از سمت تحریم‌ها متوجه این صنعت نیست. او افزود: بخش بزرگی از مشکلات مالی و بانکی هم قابل حل است  .
این مقام مسئول توضیح داد: در این نمایشگاه که امسال هفدهمین دوره آن برگزار می‌شود تعاملات جدید و عمیقی بین فعالان بخش بیسکویت، شیرینی و شکلات شکل می‌گیرد. به ‌ویژه آن‌که در نمایشگاه امسال بخش‌های مختلفی از جمله ماشین‌آلات و مواد اولیه حضور دارند و جذب شرکت‌های خارجی برای همکاری‌های آتی یکی از اولویت‌های مسئولان برگزاری این نمایشگاه است.
او ادامه داد: طی 17 دوره‌ای که از برگزاری نمایشگاه‌ها می‌گذرد، هر سال شاهد رشد و پیشرفت‌ چشمگیر در محصولات ارائه‌شده هستیم. بهبود تولید و افزایش صادرات از اهدافی است که برگزارکنندگان این نمایشگاه مد نظر دارند که در نتیجه منجر به ارزآوری و سودآوری کشور می‌شود. مهندس قبادی با اشاره به این‌که برگزاری این نمایشگاه‌ها به عنوان مشوقی برای فعالان صنعت شیرینی و شکلات به حساب می‌آیند،
وی تصریحکرد: شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه فرصتی طلایی برای بازاریابی و تعامل با هم‌صنفان خود پیدا می‌کنند. به‌ویژه آن‌که این نمایشگاه در سه بخش ماشین‌آلات، مواد اولیه و محصولات فعال است. بر این اساس نمایشگاه امسال حتی بر فرض بازدیدکننده‌ای هم نداشته باشد به سود شرکت‌کنندگان تمام می‌شود. اکنون استفاده از نوآوری، دستیابی به دانش و تکنولوژی روز و سایر اقدامات باعث پیشرفت در صنعت شیرینی و شکلات کشور شده است.
سرپرست و عضو هیئت‌ مدیره شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ج.ا.ایران با بیان این‌که هدف از برگزاری نمایشگاه بیسکویت، شیرینی و شکلات ارائه نوآوری‌ها و نمایش آخرین دستاوردهای این صنعت است، گفت: سال 80 که تصمیم به برگزاری اولین دوره نمایشگاه شیرینی و شکلات گرفتیم، صادرات این محصولات برای کشور 40 میلیون دلار ارزآوری داشت، اما اکنون صادرات این محصولات سود 700 میلیون دلاری را به اقتصاد ایران تزریق می‌کند که تاثیر این نمایشگاه در بهبود روند صادرات کتمان‌ناپذیر است. نمایشگاهی که امروز آغاز به کار کرد، 32 هزار مترمربع از مساحت سالن‌ها را در اختیار گرفته است. در این نمایشگاه حدود 263 شرکت داخلی و 18 شرکت خارجی از 11 کشور جهان حضور دارند که خوشبختانه مورد استقبال مراجعه‌کنندگان قرار گرفته است. همچنین بالغ بر یک میلیون و 600 هزار تن تولیدات شیرینی و شکلات داریم که حدود 240 هزار تن از این محصولات به کشورهای خارجی صادر می‌شود.
شانس زیادی برای صادرات محصولات ایران در زمان تحریم های آمریکا داریم
بنابراین گزارش خسروتاج  معاون وزیر صنعت نیز نیز در این مراسم گفت: واحدهای تولیدی می‌توانند در این نمایشگاه محصولات خود را در برخورد مستقیم با مخاطبان و سایر واحدها مورد ارزیابی قرار دهند. خسروتاج با بیان این‌که در صنعت شیرینی و شکلات بیش از سایر صنایع نوآوری احساس می‌شود، عنوان کرد: فعالان این صنایع می‌توانند با تغییر مداوم طعم، مزه و بسته‌بندی محصولات خود انگیزه مصرف‌کنندگان را افزایش دهند. به همین دلیل کسی امروز نمی‌تواند نقش نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و مواد اولیه بیسکویت، شیرینی و شکلات را در توسعه، رقابت‌پذیری و بازاریابی این صنعت نادیده بگیرد. به همین دلیل برای فعالان صنعت شیرینی و شکلات، سازندگان ماشین‌آلات و تولیدکنندگان مواد اولیه فرصتی فراهم شده است تا درباره صنعت خود به مذاکره و گفت‌وگو بنشینند.
وی درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این صنعت توضیح داد: امروز جامعه جهانی برخلاف رفتاری که آمریکا نشان می‌دهد، همراه ایران است و دولت ترامپ را مورد سرزنش قرار می‌دهد. چراکه ایالات متحده یک حرکت غیرقانونی و غیراخلاقی انجام می‌دهد. بنابراین امروز علاوه بر بازار کشورهای همسایه ما شانس بسیار زیادی برای صادرات محصولاتمان به سایر بازارها داریم. با این حال لازم است شرکت‌ها با ساز وکار جدید تبلیغات، بازاریابی و فروش آشنا شوند و در ارزآوری کشور آن را به کار گیرند.
وی با اشاره به محصولاتی که در نمایشگاه امسال عرضه شده است، تشریح کرد: پس از ورود به هر غرفه اولین سوال ما درباره محصولات جدید است. خوشبختانه امسال شاهد ارائه محصولات جدیدتری نسبت به سال گذشته هستیم که می‌توان به توسعه صادرات آنها امید داشت. 

(یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷) ۱۰:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها