پنج شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۹۸۶۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

نامه انتقادی رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری صیادی به عارف

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری صیادی در نامه ای خطاب به رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از برخورد نمایندگان با نماینده صیادان در جلسه شورا انتقاد و از تلاش های نمایندگان برای پیگیری مسائل شیلات تشکر کرد.

متن نامه اسحاق تندرو به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر عارف
ریاست محترم فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی
با سلام و حمد خداوند متعال در نهایت احترام؛
با عرض تشکر از جنابعالی و خانم دکتر ذوالقدر که دلسوزانه مسائل و مشکلات ما صیادان را پیگیری می کنند و نسبت به برگزاری جلسه در فراکسیون امید اقدام کردند تا مسئولین شیلات ایران و جامعه صیادی نکته نظرات خود را مطرح نمایند.
در این جلسه ابتدا خانم دکتر ذوالقدر سئوالاتی مطرح نمودند از جمله اینکه این کشتیها طبق مجوز صادر  شده در چه محدوده ای صید می کنند و تخلیه صید آنها در کجا صورت می گیرد و آیا این صید برای مردم و صیادان هرمزگان سودی دارد یا خیر؟ که این سئوالات را جناب دکتر صالحی ریاست محترم سازمان شیلات ایران در یک برنامه بصورت پاورپونیت در ابعاد وسیعی پاسخ دادند و طبق نکته نظرات کارشناسانه همه مسایل را روشن کردند که بعضی از نمایندگان از همین پاسخ ها قانع شدند. در ادامه جلسه معاونت محترم استاندار هرمزگان نیز صحبت کردند که موضوع چینی بودن کشتیها را به کلی تکذیب کردند و فقط از نمایندگان محترم خواستند که بودجه هایی اختصاص دهند تا سازمان شیلات ایران بهتر بتواند نسبت به تجهیز شیلات هرمزگان از لحاظ امکانات اقدام نماید تا نظارت بیشتری صورت گیرد.
 اسحاق تندرو ریاست هیئت مدیره اتحادیه صیادی سراسری نیز از نمایندگان محترم در این جلسه تشکر نمود و اظهار کرد: از اینکه نمانیدگان محترم برای اولین بار در این سطح برای پیگیری مشکلات ما صیادان ورود پیدا کردند به فال نیک می گیریم و امیدواریم از موارد در آینده ادامه داشته باشد ایشان نیز چینی بودن کشتی ها را بطور کلی رد کردند و گفتند که این یک بازی سیاسی است که توسط بعضی در فضای مجازی در منطقه برای تخریب افرادی که برای صیادان زحمت می کشند انجام می شود. برای اولین بار مدیرانی تصدی صید و صیادی کشور را در دست گرفته اند که همیشه پیگیر مشکلات صیادان هستند ما و شما نمایندگان باید به این مدیران دست مریزاد بگوئیم و تشویق کنیم تا بهیه بتوانند کار کنند نه اینکه باعث دلسردی آنها بشویم.
در این جلسه افرادی از کلیه مناطق صیادی جنوب نمایندگان تشکلهای صیادی حضور داشتند و به کلی هویت چینی بودن کشتی ها را رد کردند و مشکلات پیش آمده کمبود ماهی را شرایط جوی و مسایل دیگری عنوان کردند خشکسالی و نبودن باران و یا استفاده از قایق هایی که غیر مجاز صید می کنند و ریختن مواد نفتی و پتروشیمی در دریا تماما باعث کاهش صید می شود. ضمنا گله خود را از آقای عارف عنوان داشتند که اولا وقت کافی در اختیار آنها قرار داده نشد ثانیا آقای اسماعیل خوش از پیشکسوتان جامعه صیادی کشور در حال صحبت بودند نمایندگان محترم مجلس بدون اعتناء به صحبت های نامبرده جلسه را ترک کردند. سوال ما این است وقتی که نمایندگان محترم مجلس حاضر به شنیدن سخنان صیادان نیستند چطور می خواهند مشکلات آنها را رفع می کنند؟
در پایان معروض می دارد: یکی از نمایندگان محترم مجلس گفتگویی با روزنامه انتخاب در باره کشتی های چینی انجام داده اند که ضمن تشکر از ایشان و حساسیتی که نسبت به صیادان دارند در پاسخ به اظهارات ایشان که گفته اند: "تعدادی تخلف رخ داده است و این را خود ریاست محترم سازمان شیلات نیز قبول داشتند." می گوئیم: آیا به دلیل دیدن تخلفات خودروها می توان فعالیت وزارت راه و ترابری و راهنمایی و رانندگی را تعطیل نمود یا حکم به مضر بودن تردد خودروها داد؟ ایشان در ادامه گفتگو اظهار نموده اند: طبق گفته صیادان یکی از مشکلات صیادان سنتی نصب تجهیزات پایش شناورها است که هزینه 30 تا 40 میلیون تومانی برای آن ها خواهد داشت که واقعیت این است که این تجهیزات فعلا" مختص کشتی ها است و شناورهای سنتی چنین اجباری ندارند.
در پایان خاطر نشان می سازد انتظار و امید ما مردم ساحل نشین از شما چهره نامی ملی و بین المللی که سالها صادقانه به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت می نمائید این است که با توجه به روشنگری کارشناسی و مدیریتی که پیرامون کشتی چینی در جلسه فراکسیون انجام شد و با قاطعیتی که از حضرتعالی سراغ داریم خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا زیربخش شیلات که سرمایه کلان انسانی در آن صرف شده و سبب اشتغال و تأمین معیشت ساحل نشینان گردیده است به سمت بازی های سیاسی کشانده نشود و اجازه داده شود تا تشکل های صیادی به عنوان نماینده واقعی صیادان مجاز و قانونمند ( نه افراد غیرمجاز که به صید غیرقانونی می پردازند) در تعامل با با مدیران جهادی شیلات به تولید و اشتغال بی تنش ادامه دهند. بدیهی است در شرایط کنونی در رفتار نمایندگان محترم مجلس همسویی ضعیفی با این هدف جامعه صیادی دیده می شود.

(پنج شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷) ۱۵:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها