یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۹:۳۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۹۷۸۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

۴۰ میلیون قطعه پرنده با آنفلوآنزای پرندگان از بین رفت

مدیر طرح‌های تحقیق و کنترل آنفلوآنزا در شرق آسیا گفت: در سال ۲۰۱۸ عربستان بیشترین آسیب را از ویروس آنفلوآنزای حاد پرندگان دید و در کشور ما(ایران) ۴۰ میلیون قطعه پرنده از بین رفته است.

فرهید همت زاده، ­دانشیار دانشگاه آدلاید استرالیا گفت: قرار بود عربستان تا سال ۲۰۲۰ بتواند ۷۵ درصد مصرف داخلی خود را تولید کند که آنفلوآنزای حاد پرندگان باعث شد ­تولید این کشور به­ کمتر از ۵۰ درصد نیازشان برسد.
وی با اشاره به اینکه امسال موج کمتری از آنفلوآنزای حاد پرندگان را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: میزبان های حساس این ویروس ها از بین رفته اند­­و در کل صنعت مرغداری نسبت به قبل آگاهتر شده و آمادگی بیشتری برای مقابله با آن دارد.
همت زاده گفت:­ طرح هایی که در زمینه پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای حاد پرندگان داریم درکشورهای جنوب شرق آسیا و بیشتر در اندونزی متمرکز است .
وی اضافه کرد: گروهی بر روی ­طراحی واکسن و روش های مانیتورینگ مطابق واکسیناسیون­ کار می کنند.
همت زاده افزود: در ۱۵سال اخیر که چنین مسئولیت هایی در منطقه جنوب شرق آسیا داریم، امیدواریم واکسن های موثری­ برای مقابله با این بیماری در کشور ما بومی سازی شود.
مدیرطرح های تحقیق و کنترل آنفلوآنزا در شرق آسیا گفت: نوع واکسن آنفلوآنزا برای هرکشور متفاوت است، بنابراین با استفاده از ظرفیت های موجود ساخت­ واکسن های بومی بسیار موثرتر خواهد بود.
وی اضافه کرد: ویژگی آنفلوآنزا این است که از یک موج بزرگ شروع می شود و کم کم به یک موج کوچک می رسد و هر ۱۰ سال یکبار این موج تکرارمی شود، بنابراین دائما باید آن را کنترل کنیم.

(یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷) ۱۹:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها