شنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۱
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۷۹۷۴۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس فراورده های روغنی

افزایش ۷برابری تولید دانه‌های روغنی طی سه سال

مجری طرح دانه‌های روغنی با بیان اینکه از زمان شروع این طرح تولید دانه‌های روغنی بیش از ۷ برابر شده گفت: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد داده برای سال زراعی ۹۷-۹۸ جاری قیمت کلزا به ۳۴۵۰ تومان برسد

علیرضا مهاجر در حاشیه ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی سال ۹۷-۹۸ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توانسته ایم تولید را از زمان شروع طرح از سال ۹۴ به بیش از ۷ برابر افزایش دهیم، گفت: به طوری که میزان تولید به ۳۴۰ هزار تن رسیده و ۳۳۳ هزار تن آن نیز از کشاورزان خریداری شده که تمام پول کشاورزان را نیز پرداخت کرده ایم.

وی با اشاره به تدارک کشت ۳۵۰ هکتار دانه های روغنی برای سال ۹۷-۹۸ اظهار داشت: برای اولین بار، تمام بذر مورد نیاز کشاورزان را تأمین و در اختیار آنان قرار داده ایم؛ ضمن اینکه گاهاً تا ۷۵ درصد قیمت این بذور را به صورت یارانه ای به کشاورزان پرداخت کرده ایم.

مهاجرتصریح کرد: تمام کارنده‌ها، سموم و کودهای شیمیایی تهیه شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی به کشاورزان توصیه کرد بذرها را به اندازه ای که کارشناسان توصیه می کنند مورد استفاده قرار دهند تا تولید آنان دچار آسیب نشود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه ما در سال گذشته بیش از دو هزار و ۵۰۰ دستگاه ریز دانه کار وارد کشور کردیم گفت: این دستگاه ها بومی سازی شده اند  و با یارانه ۵-۷ میلیون تومان در اختیار کشاورزان قرار گرفتند.

مهاجر درباره اینکه پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی برای نرخ دانه های روغنی در سال زراعی ۹۷-۹۸ چقدر بوده است، تصریح کرد: متأسفانه با توجه به شرایطی که کشور در آن قرار داشت در سال زراعی گذشته فقط ۲.۵ درصد نرخ خرید تضمینی کلزا افزایش یافته و باقی افزایشی نداشته است. برای سال جاری پیشنهاد ۳۴۵۰ تومان بوده که امیدواریم دولت حداقل با نرخ ۳۳۵۰ تومان برای این محصول موافقت کند تا کشاورزان بتوانند تورم را تحمل کنند.
ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی (آغاز سال زراعی ۹۷-۹۸) با حضور جهاد کشاورزی، مسئولان ارشد این وزارتخانه و کشاورزان نمونه در حال برگزاری است.

(شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷) ۱۰:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها