جمعه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۰:۰۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۹۷۱۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کاهش 25 درصدی تولید ماهیان گرم آبی در راه است

یک مقام مسئول گفت: با توجه به خشکسالی شدید در قطب های اصلی تولید،پیش بینی می شود که امسال تولید ماهیان گرم آبی در مقایسه با سال قبل 20 تا 25 درصد کاهش یابد.

حسن آقازاده مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی از کاهش 20 تا 25 درصدی تولید خبر داد و گفت: با توجه به خشکسالی شدید در دو استان گیلان و خوزستان به عنوان قطب های اصلی تولید کننده ماهیان گرم آبی،پیش بینی می شود که امسال تولید با افت 20 تا 25 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در مزارع روبرو شود.
وی افزود: بنابر اعلام وزارت نیرو مبنی برعدم آبگیری مزارع در استان خوزستان،اکثر مزارع آبگیری نکردند که درنهایت این موضوع کاهش 30 درصدی تولید در این استان را به همراه خواهد داشت.
به گفته آقازاده خشکسالی های شدید در استان های خوزستان،گیلان و مازندران تلفاتی را به همراه داشت که بعد از فصل برداشت میزان دقیق آن اعلام خواهد شد.
این مقام مسئول مجموع تولید ماهیان گرم آبی در سال گذشته را 220 هزار تن اعلام کرد و افزود: البته امسال پیش بینی می شود که تولید با افت 20 تا 25 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار روبرو شود.
بیشتر بخوانید: مزارع پرورش ماهی گرم آبی در خوزستان در ورطه نابودی
وی با انتقاد از افزایش قیمت نهاده های تولید بیان کرد: امسال قیمت برخی نهاده های تولید همچون کود و خدمات افزایش چشمگیری در بازار داشت که در پایان فصل برداشت باید تاثیر آن در کاهش میزان تولید را محاسبه کرد.
مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی از رونق بازار ماهیان گرم آبی خبر داد و گفت: بازار ماهیان گرم آبی در مقایسه با ابتدای سال ناشی از بحران نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی از رونق نسبی برخودار است .
آقازاده  با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 10 هزار تن ماهیان گرم آبی به بازارهای هدف صادر شد،افزود: امسال پیش بینی می شود که همین میزان، ماهی به بازارهای هدف صادر شود.
به گفته وی در پایان همه ساله 70 درصد ماهیان گرم آبی به عراق،حاشیه خلیج فارس،آذربایجان و ارمنستان صادر می شود.

(جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۹۷) ۰۰:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها