پنج شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۹۷۰۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خستگی از تن گندمکاران زنجانی به در شد

گندمکاران زنجانی امسال 500 هزار تن گندم تولید کردند که تاکنون 445 هزار تن آن به صورت تضمینی خریداری و 50 درصد از مطالبات این قشر نیز تسویه شده است که افزایش 120 درصدی تولید و پرداخت های به موقع خستگی را از تن آنها زدود.

گندم محصول راهبردی کشورها به شمار می رود که به واسطه تلاش کشاورزان در تولید این محصول استان زنجان خودکفا بوده و حتی بخشی از مازاد بر نیاز آن نیز به 6 استان کشور که تولید کمتری دارند ارسال می شود.
در سال های گذشته پرداخت مطالبات گندمکاران بابت فروش تضمینی با تاخیر انجام می شد که امسال این تاخیر با اقدام ها و برنامه ریزی های به موقع رفع شد و از سوی دیگر افزایش تولید خستگی را از تن این قشر زحمتکش بیرون کرد.
** تولید گندم در زنجان 130 درصد رشد یافته است
مدیرامور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی 96 – 97 میزان تولید گندم در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 120 تا 130 درصد و در خرید تضمینی نیز 130 درصد رشد یافته است.
حسین عامری افزود: در سال زراعی 96 – 97 میزان تولید گندم استان زنجان به 500 هزار تن رسید.
وی، علت افزایش تولید گندم در سالجاری را کوددهی به موقع، تغذیه مناسب، استفاده از بذرهای متنوع با ارقام مناسب و حمایت از کشاورزان در پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون و سرمایه در گردش برشمرد.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان زنجان نیز از حمایت از گندمکاران استان خبرداد و یادآوری کرد: 100 درصد سهمیه کود مورد نیاز تامین و میان این قشر توزیع شد.
عبدالحسن ادیبان تاکید کرد: تامین بذر اصلاح شده، توزیع کود و اقدامات ترویجی همراه با همکاری گندمکاران موجب افزایش تولید این محصول راهبردی در استان زنجان شده است.
مدیرفنی و سرپرست کمیته خرید گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان یادآوری کرد: از ابتدای تیر امسال تاکنون 445 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.
به گفته ستار رحمنی، ارزش ریالی این میزان محصول خرید شده پنج هزار و 900 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: 51 هزار محموله گندم در 38 سیلوی استان زنجان تخلیه شده است.
مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان، ظرفیت فعلی سیلوهای استان را 550 هزار تن بیان کرد و افزود: پیش بینی می شود که 10 هزار تن گندم دیگر تا پایان شهریور جاری از کشاروزان خریداری شود.
رحمنی اضافه کرد: 50 هزار تن از گندم تولیدی نیز برای خودمصرفی کشاورزان و استفاده بذر خواهد بود.
** دو هزار و 900 میلیارد ریال بابت مطالبه گندمکاران زنجانی پرداخت شد
مدیر ستادی بانک کشاورزی در استان زنجان گفت: با این میزان پرداختی 50 درصد از مطالبه گندمکاران در زنجان پرداخت شد و 2 هزار و 946 میلیارد ریال دیگر باقی مانده نیز تا پایان مهر امسال با تخصیص اعتبار از سوی دولت به حساب کشاورزان واریز می شود.
جواد صمدی تاکید کرد: امسال رضایت کامل گندم کاران استان زنجان به لحاظ پرداخت به موقع مطالبات آنها محقق شده و از این لحاظ هیچ نگرانی وجود ندارد.
یکی از گندمکاران زنجانی با رضایتمندی از پرداخت به موقع مطالبه خود بابت فروش گندم به مراکز خرید افزود: پرداختی ها امسال نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست.
سیدجواد موسوی یادآوری کرد: سال گذشته تسویه حساب با کشاورزان با تاخیر زیادی انجام شد و حتی برای پرداخت دستمزد کارگران نیز در تنگنا بودیم.
وی تولید گندم خود در سال زراعی جاری را یکهزار و 300 تن و سال گذشته را نیز 900 تن بیان کرد.
این گندمکار زنجانی علت افزایش تولید را بارندگی های مناسب در فصل بهار دانست.
حسین محمدی، یکی دیگر از گندمکاران زنجانی افزود: جهادکشاورزی هیچ اقدام و خدماتی برای افزایش تولید گندم برای کشاورزان انجام نداده است.
وی تاکید کرد: افزایش تولید گندم ناشی از زحمات خود کشاورزان است.
این گندمکار یادآوری کرد: تاکنون 50 درصد از مطالبه خود بابت تحویل گندم به سیلوها را دریافت کرده ام و پرداختی ها امسال نسبت به سالهای گذشته بسیار بهتر انجام می شود.


(پنج شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷) ۱۲:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها