چهارشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۸:۴۴
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۷۹۶۷۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

ایران مقام اول صادرات پسته دنیا را از دست داد/ تاکید بر ارائه مشوق‌های بانکی برای رونق صادرات

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از بررسی مسائل مربوط به تولید تا عرضه محصولات باغی در نشست کمیسیون متبوعش خبر داد.

نورمحمد تربتی‌نژاد در تشریح نشست (سه‌شنبه 13 شهریورماه) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز کمیسیون مسائل مربوط به تولید تا عرضه محصولات باغی مانند مرکبات، زیتون و انجیر با حضور مسئولان  وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های ذی ربط و همچنین مسئولان بخش خصوصی و تعاونی های بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات تولیدکنندگان محصولات باغی این است از لحاظ تسهیلات بانکی حمایت نمی شوند و قیمت نهاده ها با افزایش روبرو شده است.

تولیدات محصولات باغی از لحاظ کمی و کیفی مشکل ندارد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با وجود اینکه در زمینه کمی و کیفی در خصوص تولیدات محصولات باغی مشکل وجود ندارد اما در عرضه با مسئله روبرو می شوند و دلالان بازار را در دست گرفته اند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای صادرات محصولات باغی باید مشوق های صادراتی در نظر گرفته شود؛ در این راستا وزارتخانه ها و دستگاه های ذی ربط باید از بخش خصوصی و تعاونی ها حمایت کنند بطور مثال در تولید و صادرات پسته، ایران مقام اول دنیا را در اختیار داشت اما در حال حاضر این مقام را از دست داده است بنابراین بایدبه  صادرات محصولات باغی بصورت جدی توجه شود./

(چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷) ۰۸:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها