جمعه / ۹ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۷:۱۱
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۹۵۵۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

افزایش نرخ برنج ناشی از سودجویی دلالان است/احتکار برنج ایرانی صحت ندارد

یک مقام مسئول گفت: عرضه برنج با نرخ بالاتر از ۱۱ هزار تومان در خرده فروشی های بازار تهران ناشی از احتساب سود غیر متعارف دلالان و فروشندگان است.

علی‌اکبریان نایب رئیس انجمن برنج از شرایط مساعد برداشت برنج نسبت به سال گذشته خبر داد و‌گفت: امسال پیش بینی می شود که میزان برداشت برنج بدون رتون و دوباره کشت، به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برسد.
وی افزود: اگرچه دولت امسال رتون و دوباره کشت در استان های شمالی را ممنوع اعلام کرده است،اما کشاورزان اقدام به کشت محصول کرده اند که با احتساب رتون و دوباره کشت میزان تولید امسال به ۲ میلیون ۳۵۰ هزارتن خواهد رسید.
اکبریان میزان نیاز کشور به واردات برنج در سال جاری را ۷۰۰ هزارتن اعلام کرد .
وی درباره آخرین وضعیت قیمت برنج در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو برنج بوجار طارم و هاشمی در گیلان و مازندران با نرخ ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود که با احتساب کرایه حمل و نقل و سود مغازه دار حداکثر باید با نرخ ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان  در تهران عرضه شود .بنابراین فروش با نرخ های بالاتر ناشی از سودجویی دلالان،واسطه گران و احتساب سودهای غیر متعارف آنهاست.
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا موضوع احتکار برنج ایرانی صحت دارد،بیان کرد:این موضوع صحت ندارد.کشاورزان  به دلیل شلوغی کارخانه های شالی کوبی در ابتدای فصل و گذراندران امرار معاش خود به مرور اقدام به عرضه برنج تولیدی به کارخانه های شالیکوبی می کنند که این امر به معنای احتکار نیست و طبیعی است که افراد به یکباره تمامی پس انداز خود را خرج نمی کنند.

(جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷) ۰۷:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها