چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۹۵۳۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی منطقه 2 کشور خبر داد:

پرداخت 60 درصد طلب گندمکاران استان مازندران

سید محمد جعفری در نشست خبری با خبرنگاران از پرداخت 60 درصدی طلب 114 میلیارد تومانی گندمکاران مازندران خبر داد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی منطقه 2 کشور با بیان اینکه ظرفیت خودکفایی روغن و دانه های روغنی به عنوان یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: با سیاست های اعمال شده، مقدار تولید دانه های روغنی کشور از 10 درصد به 25 درصد خواهد رسید.
جعفری با اشاره به مقدار خرید دانه های روغنی در مازندران و گلستان گفت: سال قبل 70 هزار تن دانه روغنی از کشاورزان مازندران و گلستان خریداری کردیم، امسال این میزان به 140 هزار تن رسیده که 31 هزار تن مربوط به مازندران است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی منطقه 2 کشور، 60 درصد تولید دانه های روغنی را مربوط به مازندران و گلستان دانست و تصریح کرد: با تمهیدات صورت گرفته توانسته ایم دانه های روغنی خریداری شده را روغن کشی کرده و به صورت کالای استراتژیک ذخیره و به تدریج در بازار عرضه کنیم.
جعفری 90 درصد تولید روغن داخل را وابسته به خارج از کشور دانست و گفت: بیشتر روغن مورد نیاز داخل وابسته به خارج از کشور است که از بنادر جنوب تامین می شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی منطقه 2 کشور با بیان اینکه انتقال روغن از بنادر جنوب به مازندران هزینه های بیشتری را می طلبد، اظهار کرد: طی مذاکره ای که با استاندار مازندران داشتیم و با همراهی دیگر ادارات توانستیم ظرفیت واردات روغن خام را از اوکراین و روسیه بوجود آوریم به گونه ای که قرار است اولین محموله روغن خام به میزان 35 هزار تن وارد بندر امیرآباد شود.
* پرداخت 60 درصد طلب گندمکاران
جعفری تولید گندم امسال کشور را 9 میلیون و 500 هزار تن اعلام کرد و گفت: گردش مالی گندم 17 هزار میلیارد تومان است که 13 میلیارد تومان آن به کشاورزان پرداخت می شود.
این مسئول با اشاره به پرداخت طلب گندمکاران گفت: تاکنون 60 درصد از طلب 114 میلیارد تومانی گندمکاران پرداخت شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی منطقه 2 کشور با بیان اینکه مازندران سالانه به 400 هزار تن گندم نیازمند است، اظهار کرد: امسال با توجه به رغبت کشاورزان به کاشت کلزا، تولید 98 هزار تنی گندم استان به 87 هزار تن کاهش یافت.
این مسئول در ادامه یادآور شد: با توجه به ظرفیت سیلوسازی های صورت گرفته در استان 300 هزار تن گندم مورد نیاز استان را از دیگر استان های کشور به مازندران وارد و ذخیره می کنیم.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی منطقه 2 کشور در مورد ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان بیان کرد: تاکنون برای ذخیره سازی100 هزار تن گندم سیلو سازی داشته ایم این در حالی است که در بندر امیر آباد ظرفیت ذخیره سازی 205هزار تن به وجود است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته به 250 هزار تن ذخیره سازی در سال افزایش می یابد.
* خرید توافقی برنج در زمان برداشت
جعفری با بیان اینکه در دو مقطع زمانی خرید توافقی برنج صورت گرفته است، اظهار کرد: امسال برای اولین بار، در زمان برداشت برنج خرید توافقی برنج طارم و ارقام پر محصول ندا، نعمت و شیرودی را آغاز کردیم.
وی در مورد مراکز خرید توافقی برنج گفت: 5 مرکز در شهرستان های نکا، آمل، بابل، ساری و فریدونکنار آمادگی دارند تا ارقام بیان شده را با 8 درصد شکستگی خریداری کنند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی منطقه 2 کشور به کیفی سازی تولید نان اشاره کرد و گفت: طبق تفاهمی که با بانک سپه صورت گرفته قرار بر این شد که در سطح کشور ماهانه 2 هزار تسهیلات بازسازی و بهسازی نانوایی به نانوایان پرداخت شود.
جعفری در مورد پرداخت تسهیلات بهسازی و بازسازی به نانوایی ها مازندران بیان کرد: با بانک سپه مازندران برای پرداخت وام 15 میلیون تومانی به 1هزار نانوایی تا پایان سال به توافق رسیدیم.



(چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷) ۱۵:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها