دوشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۹۴۷۴
گزارشگر : ۳۵۱۴
مهر
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

دردسر جدید تولیدکنندگان تخم مرغ

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه کارتن و شانه تخم مرغ به سختی یافت می شود،گفت: نامه ای به وزیر صنعت نوشته و خواستار رسیدگی به این مساله شده ایم.

ناصر نبی پور با بیان اینکه با وضعیت ایجاد شده برای بازار نهاده ها، ادامه تولید کار دشواری است، گفت: قیمت کارتن و شانه تخم مرغ افزایش چشمگیری داشته است البته به شرط اینکه بتوان این محصولات را پیدا کرد.
 
وی با بیان اینکه کارتن و شانه در بازار به شدت کمیاب شده است،  افزود: قیمت کارتن از ۷۰۰ تومان با افزایش ۴ برابری به ۳۰۰۰ تومان رسیده و قیمت شانه هم که بین ۶۰ تا ۱۰۰ تومان بوده به ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان رسیده است.  
 
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران تصریح کرد: در این راستا نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشته و اعلام کرده ایم با وضعیت ایجاد شده باید تخم مرغ های تولیدی خود را چگونه بسته بندی و عرضه کنیم؟ اما هنوز جوابی به این نامه داده نشده است.  
 
نبی پور گفت: کارخانجات اعلام می کنند مواد اولیه برای تولید کارتن و شانه ندارند و برخی از کارخانجات نیز تعطیل شده اند.  
 
وی میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری بین ۷۴۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان اعلام کرد و از توزیع تخم مرغ در میادین میوه و تره بار برخی استانها مانند اصفهان، قزوین و تهران خبر داد.
 
این فعال بخش خصوصی افزود: در قزوین هر شانه تخم مرغ به قیمت ۱۴ هزارتومان، تهران ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۱۵ هزارو  ۷۰۰ تومان و اصفهان ۱۶ هزارتومان توزیع می شود.  
 
نبی پور درباره اینکه با توجه به افزایش تقاضا و مصرف در مهرماه آیا احتمال مواجه شدن با شوک قیمتی در بازار تخم مرغ وجود دارد؟، گفت: اگر با بیماری مواجه نباشیم چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.  
(دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷) ۱۱:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها