دوشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۰:۴۲
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۷۹۴۴۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

جمع آوری ۱۱ هزار کیلو گوشت آلوده از بازار آمریکا

وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرد، شرکت محصولات غذایی کارگیل در کلرادو، بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ کیلو از بسته های گوشت گوساله خود را که ممکن است به نوعی باکتری مرگبار موسوم به «ای.کولی» آلوده باشد، از بازار جمع آوری می کند.

وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرد، شرکت محصولات غذایی کارگیل در کلرادو، بیش از 11 هزار و 300 کیلو از بسته های گوشت گوساله خود را که ممکن است به نوعی باکتری مرگبار موسوم به «ای.کولی» آلوده باشد، از بازار جمع آوری می کند.
به گفته بخش نظارت و ایمنی غذایی وزارت کشاورزی آمریکا، این نوع گوشت دارای «ای اس تی. 86 آر» است و تاریخ مصرف آن تا 5 سپتامبر ثبت شده است. این بسته های گوشت از کارخانه شرکت کارگیل در فورت مورگان کلرادو به انبارهایی در کالیفرنیا و کلرادو ارسال شده است.
باکتری ای. کوی می تواند موجب بروز کمردرد، اسهال خونی، گرفتگی عضلات و در موارد نادر نارسایی کلیوی منجر به مرگ شود. وزارت کشاورزی آمریکا گفته، این مشکل روز 22 اوت زمانی که شرکت کارگیل در حال نظارت بر مستندات بوده کشف شده و مشخص گشته که این گوشت ها ممکن است یک نوع فرآورده ای که تست ای.کولی آن مثبت بوده مرتبط بوده باشند.
شرکت کارگیل پس از کسب اطلاع از این مشکل به وزارت کشاورزی آمریکا اطلاع داده است. در این بیانیه اضافه شده که تاکنون هیچ موردی از تاثیرات منفی ناشی از مصرف این فرآورده گوشتی گزارش نشده است.

(دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷) ۰۰:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها