شنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۶:۳۶
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۷۹۴۰۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

واردات گوشت از ۳۱ کشور جهان

داودی، گفت: گوشت‌های وارداتی باید در تمامی شهرها تقسیم شوند نه اینکه تنها در پایتخت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آنها را عرضه کنیم، این موضوع تبعیض بسیار وحشتناکی است.

یوسف داودی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در خصوص بالا بودن قیمت گوشت‌های وارداتی منجمد در برخی از فروشگاه‌ها، اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که در هفته پیش دریافت کرده‌ام گوشت‌های منجمد باید با قیمتی بین 29 تا 31 هزار تومان به فروش برسد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از 31 کشور جهان گوشت وارد ایران می‌شود، گفت: اگر گوشت‌های وارداتی بیش از میزان تعیین شده به فروش برسد باید با فروشندگان برخورد کرد زیرا قیمت ارز دولتی تغییری نکرده و به منظور واردات گوشت ارز 4 هزار و 200تومانی در اختیار واردکنندگان قرار می‌گیرد.
بیشتر بخوانید: توزیع روزانه 750 تن مرغ گرم و منجمد برای تعادل بخشی بازار
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این امکان دارد تا فروشندگان گوشت‌ها وارداتی را تفکیک کرده و به همین دلیل قیمت آن را افزایش داده باشند اما قیمت مصوب همان 29 تا 31 هزار تومان است، ادامه داد: در این شرایط امکان سوءاستفاده بیشتری در زمینه قیمتی وجود دارد، باید گوشت مخلوط منجمد را حدود 30هزار تومان در اختیار مشتریان قرار بگیرد.
وی با تأکید بر اینکه تنها گوشت منجمد وارد کشور نمی‌شود بلکه گوشت گرم نیز وارد می‌کنیم، تصریح کرد: گوشت‌های وارداتی باید در تمامی شهرها تقسیم شوند نه اینکه تنها در پایتخت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آنها را عرضه کنیم، این موضوع تبعیض بسیار وحشتناکی است، قرار نبود ارز دولتی پرداخت کنیم تا گوشت در فروشگاه‌های پایتخت و شهرهای بزرگ تقسیم شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اینکه دولت باید برای تامین گوشت مورد نیاز خانواده‌های کم توان گوشت را با ارز دولتی وارد و آن را به نسبت جمعیت شهرها تقسیم کند، گفت: کمبود گوشت در بازار را باید از طریق واردات تامین شود.


(شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷) ۰۶:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها